Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 06. detsember 2023

Mida teha, kui saaja ei saa kirja kätte või kirjad jõuavad saajal rämpsposti?

Kui programmist saadetud e-mailid ei jõua saajale kohale või jõuavad saaja rämpsposti /spam kausta, siis selle olukorra vältimiseks tuleb tavajuhul e-kirja saatjal ehk Standard Booksi kasutajal pöörduda oma e-maili teenusepakkuja ehk domeenihalduse firma poole (näiteks: zone.ee, telia.ee, veebimajutus.ee, virtuaal.com vms.). Kasutades mõnda nendest tasulistest e-maili teenustest (firma domeen) saad domeenihalduri abiga nende serverisse lisada spetsiaalsed SPF kirjed, mis lubab emailide saatmist excellent.ee serveri kaudu.

NB! Gmail tasuta e-mailiteenuse puhul ei ole võimalik sul ise SPF kirjeid lisada. Selle tõttu soovitame ettevõtte e-kirjade jaoks kasutada firma domeeni teenust, mis annab sulle oma e-maili aadressi ja veebilehe domeeninime (näiteks, firmanimi.ee). Tasulist domeeni teenust pakuvad näiteks: zone.ee, telia.ee, veebimajutus.ee, virtuaal.com jt.) Kasutades mõnda nendest e-mailide teenust, saad kasutada allpool toodud lahendusi. Loe lisaks SIIT

Pöördu oma firma IT tugisiku poole, kes vastutab e-mailide seadistamise eest ja omab ligipääsu teie firma domeeni serveri seadistustele, et ta prooviks neid kahte lahendust.

Lahendus 1)
Lisage SPF kirje oma firma e-maili domeeni serveris.
Domeen: minufirmadomeen.ee  (oma firma päris domeeni nimi);
Excellenti e-mailide saatmise server:  smtp2.excellent.ee
(See on sama kõigil Excellenti pilveteenuse kasutajatel).

SPF kirje näide:
v=spf1 a mx a:smtp2.excellent.ee -all

SPF kirje sisu võib erineda erinevate domeenihaldurite juures. Palun uurige oma domeenihalduri dokumentatsiooni!
SPF kirje olemasolu saab kontrollida tavaliselt domeenihaldaja iseteeninduses või siit: http://spf.myisp.ch/

Lahendus 2)
Võtta kasutusele SMTP4.XCLNT.EE server.
1. Kirjuta pilv@excellent.ee, et soovid kasutusele võtta SMTP4 serveri ja kirjuta juurde domeeninimi, mille kaudu soovid e-maile saatma hakata.
2. Excellenti pilveserveri administraator saadab vastuseks unikaalse võtme, mida kasutada DKIM kirje sisestamisel.
3. Lisa või muuda oma e-maili teenuse veebikeskkonnas vajalikud kirjed. Oluline on lisada need 3 kirjet:
TXT, DKIM, SPF

Näited kirjetest:

DKIM kirje:
smtp4._domainkey.domeen.ee

DMARC TXT kirje:
_dmarc.domeen.ee sisuga v=DMARC1; p=none; aspf=s;

SPF:
v=spf1 a mx ip4:46.22.220.113 -all

4. Kui oled seadistused täitnud, siis saada kinnitus pilv@excellent.ee
Excellenti pilveserveri administraator kontrollib, et kirjed on õigesti lisatud, ning saadab kinnituse, et võib jätkata Standard Booksi seadistamisega.

5. Täida SMTP seadistus Standard Books programmis.
Moodul E-mail ja kaustad > Seadistused > E-maili SMTP server.
SMTP serveri aadress: smtp4.xclnt.ee
Port: 587
SMTPS – ei ole Excellenti teenuse puhul vaja kasutada. Tuleb märkida ainult, kui kasutatakse porti 465.
Kasutaja ja Salasõna – täida ainult juhul, kui sa ei kasuta Excellenti SMTP serverit ning sinu e-maili teenuse pakkuja nõuab.

Taust:
Kui kasutaja saadab Standard Books programmist välja e-maili, siis saadetakse see välja Excellenti serveris asuvast andmebaasist. Samas saab firma kasutada enda olemasolevaid e-maili aadresse (näiteks: isik@firmanimi.ee). Neid e-maili aadresse haldab teine teenusepakkuja, milleks võib olla Telia, Zone, Veebimajutus vms.

Oletame, et saaja e-maili aadress on isik@gmail.com aadressiga, st e-maili vastuvõtja kasutab oma e-mailide haldamiseks Google teenust ja serverit. Google Gmail-i serveris on tavaliselt aktiivne rämpsposti/spämi kaitse, mis toimib selliselt:
kui keegi saadab isik@firmanimi.ee aadressilt e-kirja isik@gmail.com aadressile, siis Gmaili server küsib (firmanimi.ee) domeeni serverilt “Kas see kiri tuli firmanimi.ee serverist?“. Firmanimi.ee server ei ole antud juhul seda saatnud, sest see saadeti Excellenti pilveserverist. Firmanimi.ee server annab Gmail serverile teada, et pole seda kirja saatnud. Gmail tõstab selle e-maili nüüd Spam-i kausta.

 

 

(rämps, späm)

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Soovi korral lisa oma kommentaar ja kontaktandmed, et saaksime Sinuga ühendust võtta.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Willenbrock Baltic OÜ: tööleheveebi abil seadmete teenindusprotsessid ülevaatlikuks!

18. aprill 2024

Raske- ja laotehnika edasimüüja Willenbrock… Loe edasi

Kuidas Viimsi Vesi koostab arveid ühe päevaga?

18. aprill 2024

Viimsi Vesi… Loe edasi

APRILLI NIPINURK – kliendiklassifikaatorid, varjatud rida müügiarvele, automaatlausendite ja arvutusvalemite seadistamine jpm

17. aprill 2024

APRILLI NIPID Mis… Loe edasi