Hiljutises Äripäeva Gaselli erinumbris kirjutasime enda kogemustest, mis aitab kaasa ettevõtte kiirele kasvule – meie hinnangul on olulised operatiivsed, mugavustsooni piire eiravad otsused ja õiged inimesed.
Pigem teha halb otsus ja sellest õppida, kui jätta otsus üldse tegemata või sellega venitada. Võimalikke tagajärgi ja erinevaid stsenaariumeid on kindlasti vaja analüüsida ja kaaluda, aga sellega ei tohi üle pingutada, sest selle ajaga võib mõni oluline uks juba sulgunud ja olukord märkimisväärselt muutunud olla.
Tõsi, muutused pole mugavad, isegi kui need muudavad töid ja tegemisi lihtsamaks. Inimesele on omane olla harjunud „vanaga“ ja selle harjumuse muutmine pole kunagi mugav. Meie inimestel on tulnud ümber harjuda üsna tihti, aga nad on sellega hakkama saanud ja muudatuste ning innovatsiooniga alati kaasa tulnud.
Siinkohal on oluline operatiivne kommunikatsioon – töötajad peavad olema esimesed, kes muudatustest kuulevad ja ideaalis võiksid nad jõuda ka esitada oma ettepanekuid, mida saaks käigu pealt arvesse võtta. Loomulikult on oluline töötajate usaldus, olla nende lähedal ja nende keskel, et luua positiivne pinnas juhtkonna poolt tulevatele otsustele ja sõnumitele. Inimesed peavad uskuma ja tunnetama, et juhtkond teab, mida teeb.
Tugev meeskond tähendab, et inimesed tahavad koos asju teha, võtavad vastu uusi väljakutseid ja saavad hakkama esmapilgul võimatuna näivate ülesannetega. Eks iga firma soovib, et nende inimesed oleksid targad ja andekad, kuid sellest ehk veel olulisem on see, et inimene sobiks meeskonda. Pehmed väärtused nagu vastastikune austus ja huumorimeel, abivalmidus ja usaldus on meie jaoks isegi olulisemad kui oskused. Oskuseid saab alati inimestele õpetada, isikuomaduste ja väärtushinnangutega on lood keerulisemad – need võiksid juba kollektiiviga liitudes paigas olla.