Maret Luts

Uued käibemaksureeglid lihtsustavad e-kaubandust

Juulis hakkavad Euroopa Liidus (EL) kehtima uued käibemaksureeglid, mis Euroopa Komisjoni hinnangul lihtsustavad praegusi kohustusi ning vähendavad piiriülese internetimüügiga tegelevate ettevõtete halduskoormust. Selgitame, mida muudatused endast kujutavad.

Ühtne käibemaksukord
Euroopa Komisjoni sõnul aitavad uued reeglid luua kaupade ja teenuste piiriülestele tarnetele kohaldatava ühtse käibemaksukorra.
Muudatuste eesmärk on tagada, et käibemaks tasutakse selles riigis, kus teenuseid osutatakse või kaupasid tarbitakse. Lisaks saab uute reeglitega luua ka võrdsed ärilised võimalused EL-i ettevõtetele ja EL-i välistele müüjatele.

Käibemaksulõhe vähendamine
Nii saab vähendada käibemaksulõhet, mis Euroopa Liidus oli kolm aastat tagasi üle 140 miljardi ning Eestis 127 miljonit eurot. Käibemaksulõhe kajastub erinevuses iga EL-i liikmesriigi eeldatava käibemaksutulu ja tegelikult laekunud käibemaksutulu vahel.

Üks elektrooniline makse
Kuidas need muutused aga elu ikkagi kergemaks teevad? Nimelt saavad ettevõtted  alates 1. juulist deklareerida ja tasuda käibemaksu kõigi EL-i siseste tehingute pealt ühe elektroonilise kvartaalse maksena.  Kusjuures koostöö saab toimuma oma asukohaliikmesriigi maksuametiga ja oma emakeeles, isegi kui müük on piiriülene.

Internetipõhine platvorm
Uus käibemaksu ühe akna süsteemi (OSS) on mõeldud ettevõtetele ja maksukohustuslastele.
Ettevõtetele töötati välja uued internetipõhised tööriistad – peab end vaid kasutajaks registreerima ning seejärel saab mugavalt täita oma käibemaksukohustused kõigi EL-is tehtud müügitehingutega seoses.

Tarnijad ja elektroonilised liideste käitajad saavad käibemaksu koguda, deklareerida ja tasuda enda valitud maksuametile, et tarbija ei peaks ise tasuma importkäibemaksu hetkel, kui kaubad talle tarnitakse. See teeb ettevõtetele elu lihtsamaks ja kaitseb ka internetis kaupu ostvaid tarbijaid peidetud kulude eest.

OSS platvorm võtab üle varasema süsteemi, kus internetipõhine firma pidi registreeruma käibemaksukohustuslaseks igas EL-i riigis eraldi, enne kui tal oli lubatud vastava riigi tarbijatele müüa. Uus süsteem säästab EL-i ettevõtetele vastavuskuludelt kuni 2,3 miljardi eurot aastas. 

 

Excellent Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Raamatupidamine

Excellent Booksi äritarkvaras on ligi 30 erinevat võimalust, mis toetavad… Loe edasi

Excellent sai uue kuue. Mis muutus ja miks see on oluline?

28. nov. 2025

Uudised, Äritarkvara, Excellent Portal

Võtsime eelmise aasta lõpus vastu otsuse, et Excellent… Loe edasi

Pane enda turismiettevõtte tööprotsessid tööle: digitaliseerimine ja automatiseerimine Excellent Booksi abil!

24. nov. 2025

Uudised, Äritarkvara

Turismis on tempo kiire ja süsteeme palju: broneeringud,… Loe edasi

Excellent Business Solutions Eesti AS on ISO sertifitseeritud

16. okt. 2025

Uudised

Kui ettevõte on turul tegutsenud üle 20 aasta,… Loe edasi

Kristi Piper
projektijuht

Tekkis huvi? Proovi Excellent Books demo tasuta!

Tutvu Excellent Books äritarkvara võimalustega lähemalt: jäta oma e-mail ja me võtame Sinuga personaalselt ühendust.

Tekkis huvi? Proovi Excellent Books demo tasuta!

Tutvu Excellent Books äritarkvara võimalustega lähemalt: jäta oma e-mail ja me võtame Sinuga personaalselt ühendust.

Aitäh!

Sinu kontaktandmed on meie kliendihaldurile saadetud. Võtame Sinuga ühendust.

Viga!

Andmeid ei õnnestunud saata.

Liitu uudiskirjaga

Meie uudiskiri aitab Sul kursis olla viimaste Excellenti uudiste ja tootevärskendustega. Privaatsustingimustega saab tutvuda siin.

Aitäh!

Sinu kontaktandmed on meie kliendihaldurile saadetud. Võtame Sinuga ühendust.

Viga!

Andmeid ei õnnestunud saata.