Maret Luts

Äritarkvarade erilahendused on taskukohased ka väiksematele firmadele

IT areng on olnud pöörane ning täna võib julgelt väita, et programmide liidestamine ja automatiseerimine ei ole enam luksus ka väiksematele firmadele. Raamatupidamistarkvara erilahenduste puhul kannab võtmerolli projektijuht, kes aitab kliendil kokku panna just sellised teenused nagu ettevõtte spetsiifika vajab. Lähemalt räägivad Excellenti projektijuhid Allan Mäe ja Kristi Piper.

 

Excellentil enam 2500 lepingulise kliendi hulgas on täna umbes 150-le loodud nende ärispetsiifikast tulenevad erilahendused. Selliste projektide eest vastutavadki projektijuhid, kellel on klientide äritarkvara arendamisel keskne roll. Lihtsustatult öeldes vahendavad projektijuhid igapäevaselt klientide ja arendajate vahelist suhtlust ning on sisuliselt kahe osapoole „tõlgiks”.

Aktiivne e-kirja- ja telefonisuhtlus klientidega moodustab Allani ja Kristi igapäevatööst suure osa. Nende ülesanne on korraldada läbipaistev suhtlus ning saada aru kliendi nägemusest ja soovidest, samuti korraldavad nad kolleegide tööd, planeerides tööde faasid ja tähtajad. Projektijuhid vastutavad selle eest, et soovitud lahendused valmiksid õigeaegselt ning erinevate etappide raames peaksid tähtaegadest kinni nii Excellent kui ka klient.

„Lisaks on meie ülesandeks jooksvalt reageerima klientide lisanduvatele küsimustele ning harima neid tarkvaratoodete uute rakenduste ja võimaluste osas. Klientide lahendused ei ole kunagi identsed, seetõttu esitab iga uus päev väljakutseid, mis teebki meie töö äärmiselt põnevaks. Kunagi ei tea päris täpselt, mida uus päev võib tuua ja mida täna on võimalik juurde õppida,“ arvab Kristi.

Allan lisab: „Meie planeerime ressursse – aega, raha ja inimeste tööd. Vastutame selle eest, et klient saaks soovitud lahenduse õigel ajal ja kokkulepitud eelarvega. Meile on oluline, et klient oleks rahul!“

Kuna projektijuhid kuuluvad Excellenti struktuuris müügiosakonna alla, on nad vajadusel abiks klienditeenindusele müügikõnedele vastamisel, lepingute muudatuste, koolituste ja konsultatsioonide pakkumiste ning muu kaasneva müügitööga.

Hea raamatupidamistarkvara peab suutma aina enamat

Erilahendusteks võivad olla mistahes muudatused võrreldes standardprogrammiga, näiteks lisaväljade loomine, eriaruanded, muude programmidega andmevahetuse loomine, programmi loogika muutmine ja kogu muu kliendispetsiifiline funktsionaalsus. Taoliste erilahenduste arendus ja juurutamine võib võtta aega mõnest tunnist kuni sadade tundideni. Seega võib mõne mooduli väljatöötamine olla kiire ja taskukohane igale kliendile, keerulisem protsess aga aeganõudvam ning kallim.

Viimaste aastate trend on, et kliendid nõuavad järjest rohkem liidestusi. Tihti soovitakse ühendada Excellenti pakutavat tarkvara näiteks veebipoe, tootmis-, kliendihaldus-, kassasüsteemi või mõne muu tarkvaraga. Lihtsustatult võib väita, et kliendid tahavad andmeid vahetada erinevate süsteemidega automatiseeritult, vältimaks andmete käsitsi sisestamist. Kuna programmi kasutajad üldiselt vajavad aina rohkem avatud tarkvara, siis iga järgneva versiooniga on laienenud ka liidestamise võimalused programmi standardversioonis.

„Tihtipeale peetakse meid pigem ainult raamatupidamisprogrammiks, kuid tegelikult suudame palju enamat. Seda tõestavad klientidele loodud lahendused,“ räägib Allan. Viimaste aastate üks väljakutset esitavaim projekt sündis Excellentil ettevõttele, kellele loodi veemüügiga seotud moodul. Loodud lahendus hõlmas funktsionaalsusi alates mõõturite registreerimisest ja näitude haldamisest kuni arve väljastamiseni koos kogu kaasneva kliendihaldusega. Praeguseks toimiv lahendus lihtsustab oluliselt vee-ettevõtte personali igapäevatööd.

Teine põnev arendus on seotud hoopis rongide hooldusega. Paljusid üllatab, et programmis on hooldusteeninduse moodul, mis võimaldab mistahes seadmete hooldust hallata ja analüüsida. Reisirongiliiklust korraldavale ettevõttele on erilahendusena loodud neile tarvilikud funktsioonid.

Sageli peavad projektijuhid kliendile selgitama, et mõni näiliselt lihtne lahendus võib teostuse poolest olla keerukam ja ebaotstarbekam, kui esialgu näib. Kui aga erilahenduse loomine on igati mõistlik kasutaja tööprotsesside hõlbustamiseks, siis tehakse see koos konsultantide ja programmeerijate abiga alati ära.

Artikkel on leitav raamatupidaja veebist siit

 

 

Willenbrock Baltic OÜ: tööleheveebi abil seadmete teenindusprotsessid ülevaatlikuks!

18. apr. 2024

Kasutajalood, Hooldusteenindus, Müük ja ladu

Raske- ja laotehnika edasimüüja Willenbrock Baltic OÜ jaoks katab Standard… Loe edasi

Kuidas Viimsi Vesi koostab arveid ühe päevaga?

18. apr. 2024

Kasutajalood, Vesi,Soojus,Gaas

Viimsi Vesi sai Excellenti abiga endale hästi… Loe edasi

APRILLI NIPINURK – kliendiklassifikaatorid, varjatud rida müügiarvele, automaatlausendite ja arvutusvalemite seadistamine jpm

17. apr. 2024

Nipinurk

APRILLI NIPID Mis on kliendiklassifikaator ja kuidas klassifikaatoreid… Loe edasi

Kristi Piper
projektijuht

Tekkis huvi? Proovi tasuta!

Tutvu Standard Books äritarkvara võimalustega lähemalt: jäta oma e-mail ja me võtame Sinuga personaalselt ühendust.

Tekkis huvi? Proovi tasuta!

Tutvu Standard Books äritarkvara võimalustega lähemalt: jäta oma e-mail ja me võtame Sinuga personaalselt ühendust.

Aitäh!

Sinu kontaktandmed on meie kliendihaldurile saadetud. Võtame Sinuga ühendust.

Viga!

Andmeid ei õnnestunud saata.

Liitu uudiskirjaga

Meie uudiskiri aitab Sul kursis olla viimaste Excellenti uudiste ja tootevärskendustega. Privaatsustingimustega saab tutvuda siin.

Aitäh!

Sinu kontaktandmed on meie kliendihaldurile saadetud. Võtame Sinuga ühendust.

Viga!

Andmeid ei õnnestunud saata.