Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Müügiarved/Laekumised> Veel Müügiarvetest> Kuidas saata e-arvet, kui saaja ja maksja on erinevad?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 28. september 2026

Kuidas saata e-arvet, kui saaja ja maksja on erinevad?

Mõnikord on vaja väljastada müügiarved selliselt, et arve saaja ja arve tasuja on erinevad asutused. Näiteks, lasteaed tellib teenuseid, kuid nende arveid tasub kohalik omavalitsus. Arve peal peab saajaks siiski jääma lasteaed.
Seoses kohustusega riigiasutustele väljastada ainult e-arveid, siis peab e-arve XML failis sisalduma info, kellele antud arve toimetada.

Kontakti kaardil (vahelehel “Tingimused“) on võimalik täita väli “Arvete tasuja”. Lahtrisse saad valida (Ctrl+Enter) tasuja Kontakti koodi.
Eelpool toodud näite puhul tuleks lasteaia Kontakti kaardile valida arvete tasujaks omavalitsus.

Kui selliselt on maksja määratud, siis müügiarve koostamisel ja kinnitamisel lisatakse e-arve faili automaatselt info:
<InvoiceParties><PayerParty>arvete tasuja kontakt</PayerParty></InvoiceParties>
<InvoiceParties><SellerParty>Müüja</SellerParty></InvoiceParties>
<InvoiceParties><BuyerParty>Klient</BuyerParty></InvoiceParties>


Pane tähele, et arve saaja Kontakti kaardil peab olema määratud ka e-arve kanal. Arve tasuja Kontakti kaardil ei ole e-arve kanali määramine kohustuslik, v.a. kui saadad tasujale ka otse e-arveid.

Sind võivad huvitada ka need artiklid:

Milleks saab kasutada Kontakti kaardil välja “Arve saaja”?

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Mis toimub äritarkvara taustal: kus Sinu andmed tegelikult asuvad ja kes neile ligi pääseb?

05. oktoober 2026

Ettevõtte kõige olulisemad… Loe edasi

Sulemees: kui müük kasvab, peavad protsessid kaasa tulema

02. oktoober 2026

Kui ettevõttesse tuleb… Loe edasi

Uus TSD vorm alates 1. oktoobrist 2026: mida peab Excellent Booksi kasutaja teadma?

29. september 2026

Alates 1. oktoobrist 2026… Loe edasi