Leia kiirelt!

Miks bilansi aruandeaasta kasum/kahjum ei klapi kasumiaruande kasumi/kahjumiga?Uuendatud 17. juuni 2022

1. Konto puudub aruannete kirjelduses.
Peamine põhjus võib olla selles, et oled loonud uue konto (moodul Finants > Registrid > Kontod), kuid pole seda lisanud bilansi või kasumiaruande kirjeldusse. Kui konto on puudu bilansi aruande kirjeldusest, siis ka bilanss pole tasakaalus.

Üldises moodulis on aruanne Baasandmed, mis aitab kontrollida, kas kõik kontod on kirjeldatud bilansis või kasumiaruandes. Aruande määramisaknas märgi valik “Kontoplaan aruannete kirjeldustega“.

Uue konto saad lisada aruannete kirjeldusse: moodul Finants > Seadistused > Aruannete seadistused.
Ava seadistus ja tee hiirega topelklikk real Bilanss või Kasumiaruanne. Avaneb vastava aruande kirjelduse aken.
Leia rida, kuhu uus konto peab kuuluma ja ava see rida.
Kui lisatud konto jääb olemasolevasse kontode vahemikku, siis ei pea sa midagi lisaks tegema. Kui uus konto tuleb lisada olemasolevate kontode juurde, siis võid suurendada vahemikku (kooloniga eraldatud) või lisad olemasoleva kontode vahemiku lõppu + märgiga.

Vaata ka VIDEOT

2. Majandusaasta lõpetamise kanne.
Kui majandusaasta on lõppenud, siis tuleb sisestada Finantsis kanne, millega kantakse möödunud aasta kasum või kahjum eelmiste perioodide kasumi/kahjumi kontole. Kande sisestamisel saad võtta aluseks Kasumiaruande aasta kasumi/kahjumi rea tulemuse. Kui oled selle kande sisestanud, siis ei tohi eelmisesse aastasse enam sisestada kandeid ega teha parandusi. Kui siiski on vaja midagi täiendada, siis pead ka aastalõpu kande eemaldama ning uuesti koostama.

Täname tagasiside eest! Soovi korral lisa oma kommentaar ja kontaktandmed, et saaksime Sinuga ühendust võtta.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus