Uuendatud 03. november 2025
Miks ei ole tekkinud finantskannet?
Allsüsteemidest ehk moodulitest tekivad finantskanded automaatselt dokumendi Kinnitamise hetkel ja tekivad Finants mooduli registrisse Kanded. Dokumendist tekkinud finantskannet saad vaadata kohe, valides dokumendi peal operatsioonide (“hammasratta“) menüüst “Ava finantskanne“.
Kui kannet ei avane ekraanile või Kannete registris kannet ei eksisteeri, siis kannet ei tekkinud. Sellisel juhul kontrolli üle need seadistused:
- Moodul Finants > Seadistused > Allsüsteemid.
Veendu, et oleks määratud kuupäev, millest alates finantskanded automaatselt tekivad ning märgitud linnuke soovitud registri nime juurde. - Numbriseeriad.
Sõltuvalt dokumendist, millest kanne ei tekkinud, leia dokumendiga samas moodulis seadistuste alt “Numbriseeriad – …“. Ava seadistus ja veendu, et määratud numbriseeria ridadel oleks veerus “Kanded=Koosta” (kasuta ctrl+enter). - Moodul Finants > Seadistused > “Numbriseeriad – kanded”.
Kui oled eelnevatel aastatel kirjeldanud numbriseeria, siis peab ka jooksva aasta kohta olema uus rida kirjeldatud.
Kui seadistused on korda tehtud, siis tuleb puuduv finantskanne uuesti koostada. Selleks saad kasutada hooldust moodulis Üldine > Funktsioonid > Hooldused > “Koosta finantskanded”.
Vaata ka videot SIIT
Hooldust “Koosta finantskanded” saad kasutada ka juhul, kui oled kinnitatud dokumendid importinud failina või API kaudu. API päringutega sisse loetud dokumendid võivad olla kinnitatud kujul, kuid finantskannet automaatselt ei teki. Sellepärast kasuta seda hooldusfunktsiooni, et kanded valitud dokumentidele tekitada.
Sind võivad huvitada ka need artiklid:
Kinnitatud dokumendi kanne on kustutatud. Kuidas kannet taastada?