Avaleht> Kasutajatugi> Pilveteenus> Veel pilveteenusest> Millest tekib andmebaasikahjustust?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 12. mai 2015

Millest tekib andmebaasikahjustust?

Tarkvara kasutamisel võib esineda olukord, kus andmebaasifail saab kahjustada. See on harva esinev olukord, kuid siiski tuleb olla valmis. Andmebaasikahjustused on põhjustatud peamiselt programmivälistest teguritest:

– elektrikatkestus,
– kõvaketta riknemine,
– kõvaketta vaba ruum on otsa saanud,
– programmi käivitamine võrgukettalt,
– arvuti sulgemine “jõuga” (POWER OFF nupp) samal ajal kui programm oli avatud,
– arvuti “Sleep” funktsiooni kasutamine samal ajal kui programm on avatud,
– arvutiviirus,
– programmi paigaldamine välisele andmekandjale,
– andmebaasi koopeerimine samal ajal kui serverprogramm töötab,
– vale tekstifaili importimine kasutaja poolt.

Tõsise andmebaasikahjustuse korral annab programm veateate algusega “D4…”
“D4 segment read error”
“D4 DiskPtr is outside logical file“
“D4 DiskFlush < 0”
“D4 IndexDelete” või sarnane.

Juhul kui teade ilmub ainult ühes töökohas klientprogrammis, siis on probleemne antud arvutis klientprogrammi andmefail. See ei ole tõsine tõrge ja saab lahendada järgnevalt: 

sulge klientprogramm,  leia klientprogrammi kataloog ja nimeta ümber andmefail HANSA.HDB (näiteks HANSAvana.HDB). Taaskäivita programm ja vali “Võta ühendust serveriga”. Õige IP aadressi ja pordi numbri saad küsida oma IT tugiisiku käest või vaadata kolleegi arvutis klientprogrammist (Ettevõtete tabelis).

Juhul kui teade ilmub kõikides töökohtades ja serverprogrammi hansa.log failis, siis on tõsine tõrge. Selles olukorras on kõige korrektsem taastada andmed viimasest tekstikoopiast (eeldusel, et on seadistatud igaöine varukoopia tegemine). Vahepeal sisestatud andmed tuleb taastada käsitsi.

Kui kasutad pilveserveri teenust, siis võta ühendus Excellenti konsultandiga.

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Tööprotsesside automatiseerimine Standard Booksis – juhend, mis säästab aega ja vähendab vigu

17. september 2025

Paljud raamatupidajad teevad aastaid… Loe edasi

Lahendused on vaid paari kliki kaugusel – üle 2100 vastuse ühes kohas

17. september 2025

Meie kasutajatoe KKK-s… Loe edasi

Miks on automatiseerimine oluline? 4 viisi kuidas seda teha Standard Booksis. 

16. september 2025

Automatiseerimine ei tähenda ainult… Loe edasi