Uuendatud 15. mai 2025
Kuidas seadistada e-arvete vastuvõtmine Docura kaudu?
Docura on veebikeskkond, mille kaudu kasutaja saab võtta vastu oma e-arveid. Arvete andmed liiguvad Docurast otse Standard Booksi. Käesolev juhend kirjeldab Docura keskkonnast tarnija e-arvete vastuvõtmist Standard Booksi.
Eeldused kasutamiseks:
• Docura-ga sõlmitud teenuse leping;
• Docura on loonud sulle ligipääs Docura veebikeskkonnale.
1) SEDISTAMINE
1.1. Sõlmi Docura teenuseleping.
Võta Docura ühendust ja sõlmi Docura teenuse leping.
1.2. Moodul Üldine > Seadistused > “EDI API seadistused”
Siin on automaatse andmevahetuse jaoks vajalikud seadistused failide salvestamiseks ja arhiveerimiseks.
1.2.1 Märgi seadistuses valik “Automaatne import aktiveeritud”.
1.2.2 Failide impordi teekond/Failide arhiveerimise teekond/Failide ekspordi teekond.
Siin määratud kaustade kaudu hakkab toimuma dokumentide XML failide import ja eksport automaatselt. Need kataloogide asukohad ja nimed küsi Excellenti konsultandi käest info@excellent.ee
2) Docura API ühenduse aktiveerimine
Liidestuse aktiveerimiseks ava moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste seadistused.
Vahelehel „Muud teenused“ vajuta „Docura EDI“ real nuppu „Aktiveeri“.
Avaneb vaheaken, kus saad valida kasutatavad Telema teenused. Ostuarvete vastuvõtmise jaoks märgi valik: „Docura EDI-Purchases“.
Täida Docura API osas lahtrid „Client ID“ (Kanali ID) ja „Client secret“ (API võti). Need andmed küsi oma Docura esindaja käest.
Kui seadistus täidetud, siis vajuta „Muuda“.
Kui avad E-teenuste seadistused uuesti, siis peaksid nägema, et Docura EDI teenus on aktiveeritud
3) Täiendavad valikud tarnijalt e-ostuarvete vastuvõtmisel
Nende seadistustega saad reguleerida programmi käitumist tarnija e-arvete vastuvõtmisel:
moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste seadistused > vaheleht „E-arve seadistused“
Tarnija E-arve ridade ülekanne ostuarvele:
Ühe summeeritud reana tarnija kulukontoga – See valik summeerib sama kulukonto ja objektiga ostuarve read kokku.
Iga rida eraldi – See valik toob Standard Booksi ostuarvele iga rea eraldi, nii nagu originaalarvel.
Tarnija E-arve ridade ülekanne kulutusele:
Summeeritud kulukonto/objekt lõikes – See valik summeerib sama kulukonto ja objektiga ostuarve read kokku.
Iga rida eraldi – See valik toob Standard Booksi ostuarvele iga rea eraldi, nii nagu originaalarvel.
E-arve vastuvõtmine – Märkides „Ainult kinnitatud“ päritakse ainult operaatori portaalis kinnitusringi läbinud ostuarveid. Jättes valiku märkimata, päritakse ainult saabunud ostuarveid. Korraga mõlema staatusega ostuarveid pärida ei saa.
“Ära nõua KM-koodi e-ostuarve ridadadel” – Kui linnuke on märgitud, siis võib Tarnija e-arvel KM koodi väli olla tühi, ostuarvet saab ikka koostada. Kui linnuke on märkimata, pead enne ostuarve koostamist tarnija e-arvel KM koodi kindlasti täitma.
“Näita ostuarvel tarnija e-arve rea kommentaare” – Juhul kui ostuarve read pole summeeritud ja olemasolev ostuartiklikood on tarnija e-arvel puudu, siis ilmub ostuarvele kirjeldus e-arve realt.
“Näita kulutusel tarnija e-arve rea kommentaare” – Juhul kui ostuarve read pole summeeritud ja olemasolev ostuartiklikood on tarnija e-arvel puudu, siis ilmub kulutusele kirjeldus e-arve realt.
“Tarnija e-arve vastuvõtmine kõikide manustega” – Valik määrab, kas tarnija e-arvega tuleb e-arve operaatorilt kaasa ainult arve enda PDF fail või ka teised arvega seotud täiendavad manused.
“Tarnija e-arve automaatne kinnitamine“ – Valik määrab, kas programm proovib Tarnija e-arvest koostada ja kinnitada automaatselt ostuarve. Kui koostamine ei õnnestu, siis ostuarvet ei koostata ja veateade kuvatakse Tarnija e-arve kaardil.
“Lisa ostuarve ja kulutuse koostamisel konto objekt” – Valik määrab, kas ostuarve või kulutuse koostamisel, tuuakse ostuarvele või kulutusele kontodele seadistatud objektid.
NB! Kui antud toiming mingil põhjusel ei õnnestu, siis pöördu Excellenti konsultantide poole info@excellent.ee või tel. 669 1111
Sind võivad huvitada ka need artiklid:
Kuidas saata e-arveid Docura EDI liidese kaudu?
Docura dokumendivahetuse seadistamine ja kasutamine (müügiprotsessi jaoks)