Avaleht> Kasutajatugi> E-teenused> Telema> Seadistamine> Seadistus “EDI API seadistused” (endine “Telema seadistused”)

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 01. märts 2024

Seadistus “EDI API seadistused” (endine “Telema seadistused”)

Moodul Üldine > Seadistused > EDI API seadistused.
Siit leiad vajalikud seadistused, mis reguleerivad automaatset andmevahetust Telema, Docura või Unifiedpost EDI operaatoritega. 

Iga operaatori jaoks on seadistuse aknas eraldi vaheleht (Telema EDI/Unifiedpost EDI/Docura EDI). Täida ainult selle operaatori leht, mida kasutad.

Automaatne import aktiveeritud – see valik aktiveeritakse automaatselt kui teenus aktiveerida. Operaatori keskkonnast saabuvad dokumendid imporditakse automaatselt Standard Booksi andmebaasi.

Saada kinnitatud dokumendid Telemasse/Unifiedposti/Docurasse automaatselt – Kui see valik on märgitud, siis Müügiarve ja Lähetus saadetakse kinnitamise hetkel Standard Booksi saatmise järjekorda ja sealt  automaatselt EDI operaatorile. 
4 dokumendi (Tellimus – Lähetus – Tarnekinnitus – Arve) kasutamisel tuleb Kontakti kaartidele märkida linnuke “EDI Doc klient“. 2 dokumendi (Tellimus – Arve) kasutamisel ei tohi see märgitud olla.

Ostuarve koostamisel koosta Ostutellimusest Laosissetulek – Kui see valik on märgitud, siis Tarnija E-arvest ostuarve koostamisel tekib ka seotud Ostutellimusest automaatselt Laosissetuleku dokument (kinnitamata). Seda valikut saad kasutada Telema EDI ja Docura EDI teenuste puhul ainult.

Failide impordi- /Failide arhiveerimise- / Failide ekspordi teekondNende kaustade kaudu hakkab toimuma dokumentide XML failide import ja eksport automaatselt. Need kataloogid asuvad Excellenti pilveserveris, mistõttu nende kaustade nimed ja asukohad saad küsida Excellenti konsultandi käest (kirjuta info@excellent.ee)

Järgmine koondlähetuse number – Koondsaatelehe saab Booksist eksportida Telemasse, kuid dokumenti Booksi andmebaasi ei salvestu. See seadistus salvestab siiski koondsaatelehe dokumendi numbri. Alati, kui koostad ja trükid koondsaatelehe, siis programm automaatselt suurendab siin dokumendi järjekorranumbrit. Seda valikut saad kasutada Telema EDI teenusega ainult.
Kui mingil põhjusel on Telema keskkonnas tehtud käsitsi koondlähetus, siis on vaja siin seadistuses muuta järgmise koondlähetuse number samuti. Kui koondlähetused tehakse ainult Standard Booksis, siis seda välja muuta ei ole vaja ja ei teki konflikti koondlähetuste numbritega.

Tellimuse lao koodKui soovid, et programm täidaks kõikidel imporditud Tellimustel automaatselt Lao koodi. Kui seadistuse jätad tühjaks, tuleb kasutajal igale tellimusele ladu käsitsi valida. Vali siia Ladu (Ctrl+Enter) nimekirjast olemasolev Ladu. Kui soovitud ladu puudub, siis saad selle lisada moodulis Logistika > Seadistused > Laod.

Ladu partneri juures – märgi valik, kui kasutatakse logistikafirmat kauba hoiustamiseks. Valik kasutatav Telema ja Docura teenustega ainult.

Partneri kood – vali ctrl+enter kontaki kood. Eelnevalt peab olema logistikafirma kontakt programmi loodud (moodulis Müügiarved > registrid > Kontaktid). Valik kasutatav Telema ja Docura teenustega ainult.

Tellimuse impordil võta klient tarnekohalt – Seda valikut saad kasutada ainult Telema teenusega ja ainult juhul, kui Telemaga on vastav kokkulepe. See valik on vajalik vaid juhul, kui iga tarnekoha jaoks on Booksis sisestatud eraldi kontakti kaardid (näiteks: Peetri Selver, Merimetsa Selver ja Viljandi Selver on kõik erinevad Kontakti kaardid). Selline lahendus oli kasutusel vanemates Telema lahendustes.
Soovitame kasutada Lähetusaadresse ehk iga tarnekoht pole eraldi Kontakti kaart, vaid Lähetusaadress. Siis seda valikut ära märgi.

Lisa arvele pdf manus – Märgi see valik, kui soovid, et müügiarvega läheks kaasa ka arve PDF failina. Pane tähele, et selleks tuleb ka arved kinnitada enne saatmist.

Tagastustellimus enne kreeditarvet – Kui see valik on peal, siis impordib Standard Books kliendi saadetud tagastustellimuse otse Tagastustellimuste registrisse. Kui valik ei ole märgitud, siis impordib Standard Books kliendi saadetud tagastustellimuse otse Kreeditarvena (Tagastustellimuse dokument jääb vahele). Valik kasutatav Telema ja Docura teenustega ainult.

Nõua ladu ostutellimusel – Kui see valik on märgitud, siis nõuab programm lao koodi sisestamist Ostutellimusele, enne kui saad ostutellimust salvestada. Valik kasutatav Telema ja Docura teenustega ainult.

Ära kasuta XML faili aadresse – Märgi see valik, kui soovid, et kliendi aadressid võetakse Standard Booksi programmist kontaki kaardi pealt, mitte Telemast saabunud tellimuse failist. See valik on kasutatav Telema, Unifiedpost ja Docura teenustega.

Ära kasuta XML faili nimesid – Märgi see valik, kui soovid, et programm võtaks kliendi nime kontakti kaardilt, mitte Telemast saabunud failist. See valik on kasutatav Telema, Unifiedpost ja Docura teenustega.

Kasuta dokumentidel Lähetusaadressi Nime asemel Kommentaari – Märgi see valik kui soovid, et programm võtaks Lähetusaadressi esimesele reale info Lähetusaadressi kaardilt, mitte EDI operaatorilt saabunud XML failist. Selle valikuga koos pead märkima ka eelneva valiku “Ära kasuta XML faili nimesid“. See valik on kasutatav Telema, Unifiedpost ja Docura teenustega.

Telema/Docura EDI ostuarve XML fail tarnija e-arve manusesse – Kui see valik on peal ja Tarnija e-arve saabub Booksi, siis lisatakse automaatselt Tarnija e-arve manusesse XML fail, mis Telemast/Docurast saadeti ja mille alusel tarnija e-arve dokument Booksis moodustus.

Hinnad tellimustel
Ära arvesta hindu ega allahindlusi kliendi tellimuselt“ – selle valikuga ignoreerib programm hindu saabunud EDI tellimuse xml failis ehk kehtivad need hinnad ja allahindlused, mis on Standard Booksis määratud (ühikuhind Artikli kaardil ja/või kliendi põhine Hinnakiri). Tellimust ei saadeta “Vigased e-müügitellimused” registrisse.


Võta alati hinnad ja allahindlus kliendi tellimuselt” – kui märgid selle valiku, siis ei arvestata artikli kaardil olevaid hindu ja Hinnakirju ning hindade info võetakse EDI operaatorilt saabunud tellimuselt. Tellimust ei saadeta “Vigased e-müügitellimused” registrisse.


“Kui Telema/ Unifiedpost /Docura saabunud tellimusel puuduvad hinnad siis võta hinnad programmist” – kui see valik on märgitud ja EDI operaatorilt saabunud tellimustel puuduvad xml failis hinnad, siis arvestab programm neid hindu, mis kehtivad Booksis (ühikuhind Artikli kaardil ja/või kliendi põhine Hinnakiri).


Kui kliendi tellimusel on teised hinnad või allahindlusprotsent siis läheb tellimus registrisse „Vigased e-müügitellimused“– kui märgid selle valiku, siis programm kontrollib, kas on tuvastatav hinnaerinevus saabunud tellimuse ja programmis seadistatud hindade vahel. Hinnaerinevuse tuvastamisel (saabunud tellimus vs programmis seadistatud hinnad)  ilmub tellimuse peale kliendi nime asemele tekst „KONTROLLI HINNAD” ning tellimus suunatakse registrisse „Vigased e-müügitellimused“.

Telema/Unifiedpost/Docura API:
Client ID / Client secret – EDI API ühenduse unikaalsed koodid, mille saad küsida EDI operaatori esindaja käest.
Viimase impordi kuupäev / kell – automaatselt uuenev info, millal toimus viimati EDI oiperaatori dokumendi importimine.

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Standard Booksi versiooniuuendus, sügis 2024

28. november 2024

Standard Booksil on valminud uus versioon… Loe edasi

Hea äritarkvara tõstab ettevõtte igapäevatöö kvaliteeti!

14. november 2024

Tänapäeva ettevõtluskeskkonnas on… Loe edasi

Excellenti tiim otsib äritarkvara konsultanti!

11. november 2024

Liitu meiega konsultant! Otsime… Loe edasi