Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Müügiarved/Laekumised> Registrid> Laekumised> Ettemaksu laekumise salvestamisel ilmub teade “Tellimust ei eksisteeri”

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 03. detsember 2025

Ettemaksu laekumise salvestamisel ilmub teade “Tellimust ei eksisteeri”

Ettemaksu sisestamiseks on koostatud uus Laekumine, kus “Arve” number on tühi, kuid täidetud on lahter “Ettemaksu nr“. Laekumise salvestamisel ilmub teade “Tellimust ei eksisteeri“.

Teade ilmub juhul, kui Laekumise real on täidetud lahter “Tellimuse nr“. Sinna saab sisestada (valides Ctrl+Enter) ainult reaalselt eksisteeriva müügitellimuse numbri, mis on sisestatud eelnevalt Tellimuste registrisse. Kui Tellimust sisestatud ei ole, tuleb siin lahter jätta tühjaks.

Lahtrit ei tohi jätta tühjaks juhul, kui Müügihalduse moodulis on “Ettemaksud” seadistuses märgitud valik “Kasuta tellimuse numbrit ettemaksuarvel”.


Laekumise kaardi D vaheleht

Tellimus nr. – Kui on tegemist Müügitellimuse eest tehtud ettemaksuga, võid sisestada Müügitellimuse numbri siia või Ettemaksu numbri väljale. Tellimuse numbri sisestamisel siia asendatakse Klient (A osal) Tellimuse kliendikoodiga, “Panga summa” ja “Saadud summa” asemele sisestub Tellimuse kogusumma ja Tellimuse number sisestub Ettemaksu numbri väljale.

Ettemaks nr. – Kui tegemist on ettemaksu Laekumisega (st. ei ole võimalik määrata Arve numbrit A osal), sisesta siia väljale Ettemaksu number. See võib olla suvaliselt valitud number, Kliendi poolt Ettemaksule antud number või eelistatult Müügitellimuse number, mille alusel ettemaks tehti. Kui soovid, et siin kasutataks ainult Müügitellimuste numbreid, märgi Müügihalduse mooduli seadistuses “Ettemaksud” valik “Kasuta tellimuse numbrit ettemaksuarvel”. Kui kasutatakse Müügitellimuse numbrit, asendatakse kliendi kood A osal Müügitellimusel kasutatud kliendikoodiga ja “Panga summa” ning “Saadud summa” asendatakse Tellimuse kogusummaga.

Kui hiljem koostatakse müügiarve, saab selle ettemaksuga siduda, kasutades müügiarve peal operatsioonide menüü käsklust “Seo ettemaksuga”. Kui Ettemaks registreeritakse ilma Ettemaksu numbrita, ei ole võimalik arvega siduda. Pane tähele, et Ettemaksu numbrita ettemakse ei näidata ka aruandes “Ettemaksude ajalugu“.

Ettemaksu numbri kasutamine on tugevalt soovituslik. Kui soovid, et programm seda kontrolliks, märgi moodulis Müügiarved seadistuses “Lausendamine, müük” valik “Kasuta ainult nummerdatud ettemakse“. (See valik kehtib ka sama välja kohta Tasumise dokumendil D osal, moodulis Ostuarved.)

Soovitame siia sisestada unikaalse numbri, mis ei kordu. Nii saad ühe müügitellimuse kohta registreerida ka mitu erinevat ettemakset, näiteks osadena.
NB! Kui kasutad sama ettemaksunumbrit korduvalt, ei ole aruande “Ettemaksude ajalugu” info täielikult kasutatav. Samuti võib sisestamisel tekkida eksimusi, kui kasutad funktsiooni “Seo ettemaksuga” müügiarve peal. Sellepärast soovitame märkida seadistuses “Lausendamine, müük” valik “Kohustuslikud unikaalsed ettemaksu numbrid“. Nii ei saa kinnitatud Ettemaksu numbrit enam uuesti kasutada.

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Excellent Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Excellent Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Excellent laieneb Rootsi ja Norra suunal!

03. detsember 2025

Pilvepõhiste äritarkvaralahenduste pakkuja Excellent Business… Loe edasi

Excellent sai uue kuue. Mis muutus ja miks see on oluline?

28. november 2025

Võtsime eelmise aasta… Loe edasi

Pane enda turismiettevõtte tööprotsessid tööle: digitaliseerimine ja automatiseerimine Excellent Booksi abil!

24. november 2025

Turismis on tempo… Loe edasi