Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 21. september 2023

Seadistus “EDI API seadistused” (endise nimega “Telema seadistused”)

Moodul Üldine > Seadistused > EDI API seadistused.
Siit leiad vajalikud seadistused, mis reguleerivad automaatset andmevahetust Telema, Docura või Unifiedpost EDI(arendamisel) operaatoritega. 

Iga operaatori jaoks on seadistuse aknas eraldi vaheleht (Telema EDI/Docura EDI). Täida ainult selle operaatori leht, mida kasutad.

Automaatne import aktiveertitud – märgi see valik, et operaatori keskkonnast saabuvad dokumendid automaatselt imporditaks Standard Booksi andmebaasi.

Saada kinnitatud dokumendid Telemasse/Docurasse automaatselt – Kui see valik on märgitud, siis Müügiarve ja Lähetus saadetakse kinnitamise hetkel Standard Booksi saatmise järjekorda ja sealt  automaatselt Telemasse. Kuna Telema e-arve formaat on Eesti e-arve formaadist erinev, siis on oluline lisaks Kontakti kaartidel (kliendid, kellele Telema arveid soovid saata) märkida valik: Vastuvõtu eelistus=Telema.
Sama kehtib Ostutellimuste saatmisel, eeldusel, et tarnija Kontakti kaardil on e-arve vahelehel operaatoriks märgitud Telema.
4 dokumendi (tellimus-lähetus-tarnekinnitus-arve) kasutamisel tuleb Kontakti kaartidele märkida linnuke “EDI Klient“. 2 dokumendi (tellimus-arve) kasutamisel ei tohi see märgitud olla.

Ostuarve koostamisel koosta Ostutellimusest Laosissetulek – Kui see valik on märgitud, siis Tarnija E-arvest ostuarve koostamisel tekib ka seotud Ostutellimusest automaatselt Laosissetuleku dokument (kinnitamata).

Failide impordi- /Failide arhiveerimise- / Failide ekspordi teekondNende kaustade kaudu hakkab toimuma dokumentide XML failide import ja eksport automaatselt. Need kataloogid asuvad Excellenti pilveserveris, mistõttu nende kaustade nimed ja asukohad saad küsida Excellenti konsultandi käest (kirjuta info@excellent.ee)

Järgmine koondlähetuse number – Koondsaatelehe saab Telemasse eksportida, kuid dokumenti Booksi andmebaasi sellist dokumenti ei salvestu. See seadistus säilitab meeles siiski koondsaatelehe dokumendi numbri. Alati, kui koostad ja trükid koondsaatelehe, siis programm automaatselt suurendab siin dokumendi järjekorranumbrit. Valik kasutatav ainult Telema teenusega.

Tellimuse lao koodKui soovid, et programm täidaks kõikidel imporditud Tellimustel automaatselt Lao koodi. Kui seadistuse jätad tühjaks, tuleb kasutajal igale tellimusele ladu käsitsi valida. Vali siia Ladu (Ctrl+Enter) nimekirjast olemasolev Ladu. Kui soovitud ladu puudub, siis saad selle lisada moodulis Logistika – Seadistused – Laod.

Tellimuse impordil võta klient tarnekohalt – Seda valikut saad kasutada ainult Telema teenusega ja ainult juhul, kui Telemaga on vastav kokkulepe. See valik on vajalik vaid juhul, kui iga tarnekoha jaoks on Booksis sisestatud eraldi kontakti kaardid (näiteks: Peetri Selver, Merimetsa Selver ja Viljandi Selver on kõik erinevad Kontakti kaardid). Selline lahendus oli kasutusel vanemates Telema lahendustes.
Soovitame kasutada Lähetusaadresse ehk iga tarnekoht pole eraldi Kontakti kaart, vaid Lähetusaadress. Siis seda valikut ära märgi.

Lisa arvele pdf manus – Märgi see valik, kui soovid, et müügiarvega läheks kaasa ka arve PDF failina. Pane tähele, et selleks tuleb ka arved kinnitada enne saatmist.

Tagastustellimus enne kreeditarvet – Kui see valik on peal, siis impordib Standard Books kliendi saadetud tagastustellimuse otse Tagastustellimuste registrisse. Kui valik ei ole märgitud, siis impordib Standard Books kliendi saadetud tagastustellimuse otse Kreeditarvena (Tagastustellimuse dokument jääb vahele).

Nõua ladu ostutellimusel – Kui see valik on märgitud, siis nõuab programm lao koodi sisestamist Ostutellimusele, enne kui saad ostutellimust salvestada.

Ära kasuta XML faili aadresse – Märgi see valik, kui soovid, et kliendi aadressid võetakse Standard Booksi programmist kontaki kaardi pealt, mitte Telemast saabunud tellimuse failist.

Ära kasuta XML faili nimesid – Märgi see valik, kui soovid, et programm võtaks kliendi nime kontakti kaardilt, mitte Telemast saabunud failist.

Kasuta dokumentidel Lähetusaadressi Nime asemel Kommentaari – Märgi see valik kui soovid, et programm võtaks Lähetusaadressi esimesele reale info Lähetusaadressi kaardilt, mitte Telemast saabunud XML failist. Selle valikuga koos pead märkima ka eelneva valiku “Ära kasuta XML faili nimesid“.

Telema/Docura EDI ostuarve XML fail tarnija e-arve manusesse – Kui see valik on peal ja Tarnija e-arve saabub Booksi, siis lisatakse automaatselt Tarnija e-arve manusesse XML fail, mis Telemast saadeti ja mille alusel tarnija e-arve dokument Booksis moodustus.

Hinnad tellimustel
Ära arvesta hindu ega allahindlusi kliendi tellimuselt“ – selle valikuga ignoreerib programm hindu saabunud Telema tellimuse xml failis ehk kehtivad need hinnad ja allahindlused, mis on Standard Booksis määratud (ühikuhind Artikli kaardil ja/või kliendi põhine Hinnakiri). Tellimust ei saadeta “Vigased e-müügitellimused” registrisse.
Võta alati hinnad ja allahindlus kliendi tellimuselt” – kui märgid selle valiku, siis ei arvestata artikli kaardil olevaid hindu ja Hinnakirju ning hindade info võetakse Telemast saabunud tellimuselt. Tellimust ei saadeta “Vigased e-müügitellimused” registrisse.
“Kui Telemast saabunud tellimusel puuduvad hinnad siis võta hinnad programmist” – kui see valik on märgitud ja Telemast saabunud tellimustel puuduvad xml failis hinnad, siis arvestab programm neid hindu, mis kehtivad Booksis (ühikuhind Artikli kaardil ja/või kliendi põhine Hinnakiri).
Kui kliendi tellimusel on teised hinnad või allahindlusprotsent siis läheb tellimus registrisse „Vigased e-müügitellimused“– kui märgid selle valiku, siis programm kontrollib, kas on tuvastatav hinnaerinevus saabunud tellimuse ja programmis seadistatud hindade vahel. Hinnaerinevuse tuvastamisel (saabunud tellimus vs programmis seadistatud hinnad)  ilmub tellimuse peale kliendi nime asemele tekst „KONTROLLI HINNAD” ning tellimus suunatakse registrisse „Vigased e-müügitellimused“.

Telema/Docura API:
Client ID / Client secret – Telema API ühenduse unikaalsed koodid, mille saad küsida Telema esindaja käest.
Viimase impordi kuupäev / kell – automaatselt uuenev info, millal toimus viimati Telemast dokumendi importimine.

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Soovi korral lisa oma kommentaar ja kontaktandmed, et saaksime Sinuga ühendust võtta.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Willenbrock Baltic OÜ: tööleheveebi abil seadmete teenindusprotsessid ülevaatlikuks!

18. aprill 2024

Raske- ja laotehnika edasimüüja Willenbrock… Loe edasi

Kuidas Viimsi Vesi koostab arveid ühe päevaga?

18. aprill 2024

Viimsi Vesi… Loe edasi

APRILLI NIPINURK – kliendiklassifikaatorid, varjatud rida müügiarvele, automaatlausendite ja arvutusvalemite seadistamine jpm

17. aprill 2024

APRILLI NIPID Mis… Loe edasi