Uuendatud 11. juuni 2025
Kuidas panka saata üks maksekorraldus sama tarnija mitme ostuarve kohta?
Sul on võimalik maksekorraldused panka edastada koondatult tarnija kaupa. Saad seadistada programmi selliselt, et koondamine tarnija ja viitenumbri kaupa toimub automaatselt (A) või valida iga Tasumise puhul käsitsi (B).
A) AUTOMAATSELT KÕIKIDEL TASUMISTEL
Moodulis Ostuarved > Seadistused > Tasumise seadistused > märgi valikud
– “Üks maksekorraldus tarnija kohta”
– “Koonda ainult sarnased viitenumbrid”;
Need valikud mõjutavad kahte kasutusviisi:
– kui Tasumise kaardi peal vajutad nuppu “Saada panka” (ehk pangaliidese kaudu);
– moodul Ostuarved > Funktsioonid > Ekspordid >”SEPA maksed” (ehk tekib XML fail, mille saad internetipank laadida).
B) KÄSITSI VALIDES ÜHEL TASUMISEL
Kui soovid konkreetse Tasumise peal valida, siis Tasumise kaardil (vahelehel “Pank“) märgi valik “Tasumise formaat = Tarnija kohta“. Selle valiku puhul edastatakse internetipanka eraldi maksekorraldused ühe tarnija kaupa ehk ühel maksekorraldusel on ainult ühe tarnija ostuarved.
Need valikud mõjutavad kolme kasutusviisi:
1. kui Tasumise kaardi peal vajutad nuppu “Saada panka” (ehk pangaliidese kaudu);
2. moodul Ostuarved > Funktsioonid > Ekspordid >”SEPA maksed” (ehk tekib XML fail, mille saad internetipank laadida);
3. Tasumise kaardi peal operatsioonide menüüst valid “Pangafaili eksport“.
KOONDAMINE VIITENUMBRITE ALUSEL
Ühele maksekorraldusele saad koondada ühe tarnija ostuarved, millel on sama viitenumber.
Eeldused:
1) moodul Ostuarved > Seadistused > Tasumise seadistused > “Koonda ainult sarnased viitenumbrid“;
2) moodul Ostuarved > Funktsioonid > Ekspordid > SEPA maksed > “Üks maksekorraldus tarnija kohta”.
Mõlemad valikud peavad olema märgitud, et toimuks viitenumbri põhine koondamine.
Kasutamine:
Märkides valiku “Koonda ainult sarnased viitenumbrid” ja vajutades Tasumisel nupule “Saada panka” (või moodulis Ostuarve > Funktsioonid > Ekspordid > “SEPA maksed” > vali “Üks maksekorraldus tarnija kohta“), siis ühele maksekorraldusele koondatakse tarnija ostuarved, mis on sama viitenumbriga.
Kui tarnija kasutab arvepõhist viitenumbrit (ehk iga ostuarve puhul on erinev viitenumber), siis märgi mõlemad valikud (vt Eeldused).
Kui tasutakse faktooringarveid, siis on kasutatakse Kontakti kaardil “Makse saaja” lahtrit.
Ostuarve sisestamisel (“Valuutad” vahelehele) saab kasutaja valida “Makse saaja” väljale mingi teise tarnija, kui oli vikimisi Kontakti kaardile määratud. Sellisel juhul täitub Ostuarve (“Kontod” vahelehel) väli “A/a I IBAN”, kuhu programm leiab IBAN-i ostuarvele valitud “Makse saaja” Kontakti kaardilt.
Ostuarve pealt kandub IBAN edasi Tasumise kaardile (H-vahelehele) “Tarnija IBAN” väljale. Ka tasumise XML faili, mida panka saadetakse, läheb info Tasumise H-vahelehelt (mitte ostuarvele valitud tarnija Kontakti kaardilt).
Alates versioonist 8.5 suvi:
-
Kui Tasumisele on valitud 1 ostuarve ja “Makse saaja” väli on täidetud (ning see erineb ostuarve saajast), siis läheb maksekorraldusega panka info “Makse saaja” väljale märgitud nimele.
-
Kui Tasumisel on mitu ostuarvet ja “Makse saaja” on täidetud igal ostuarvel sama nimega (ning see erineb ostuarve saajast), siis läheb ühe maksekorraldusena panka “Makse saaja” väljale märgitud nimele.
-
Kui Tasumisel on mitu ostuarvet ja “Makse saaja” on täidetud igal ostuarvel, aga erineva nimega (ning see erineb ostuarve saajast), siis läheb info panka kahe erineva maksekorraldusena “Makse saaja” väljale märgitud nimele.
-
Kui Tasumisel on mitu ostuarvet ja ühel ostuarvel on “Makse saaja” täidetud, aga teisel ostuarvel tühi, siis läheb panka info kahe erineva maksekorraldusena: üks maksekoraldus “Makse saaja” väljale märgitud nimele ja vastavalte kontole, ning teine maksekorraldus Kontakti kaardile märgitud nimele ja IBAN väljal olevale kontole. Kui Kontakti kaardil olev nimi ja ostuarvel olev Kontakti nimi on erinevad, siis läheb maksekorraldus panka Kontakti kaardil olevale nimele. Näiteks, kui keegi on käsitsi ostuarvel muutnud kontakti nime, aga Kontakti kaardil on erinev nimi.