Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Müügihaldus> Registrid> Hinnakirjad> KUIDAS HINNAKIRJU SEADISTADA?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 22. mai 2024

KUIDAS HINNAKIRJU SEADISTADA?

Hinnakirju saab siduda Kliendi, Kliendiklassi, Tasumistingimuse ja Arvega. Hinnakirjal saab märkida, millise Hinnavalemi järgi toimub alla- või juurdehindlus. Hinnakirjal, kus valemit ei näidata, saab ise määrata, kuidas hindu tuleks muuta. Kui kliendikaardile on määratud Hinnakiri, siis sellele kliendile arvet tehes, pakutakse artiklite hinnad lähtudes hinnakirjast. Kliendikaardi hinnakiri on primaarsema tähtsusega kui näiteks Tasumistingimusel määratud hinnakiri. Arvel saab Hinnakirja muuta vastavalt vajadusele.

Hinnakirja võib seadistada:
– kõigile artiklitele (Reatüüp Artikkel, lahter Art./Art.klass jääb tühjaks ja hinnavalem valitakse Ctrl+Enteriga);
– üksikutele artiklitele (sisestatakse ka artiklikood lahtrisse Art./Art.klass);
– kaubagruppide lõikes. Kaubagruppidele erinevate hindade loomiseks tuleb määrata reatüübiks Artikliklass ja valida seejärel Art./Art.klass lahtrisse vajalik artikliklassi nimetus.


1) Hinnakirjade koostamine tuleb alustada Müügihalduse moodulis Hinnakirjad registris.
Koosta uus Hinnakiri, anna Kood ja Nimetus. Hinnakirja kaart on nö. valem, mille alusel programm hinnad arvutab/tekitab.

Kood – Anna Hinnakirjale kood.

Nimetus – Hinnakirja nimetus.

Periood / Aeg – Kui Hinnakiri kehtib teatud perioodi, sisesta see periood neile kahele väljale. Kui Hinnakiri on seotud mingi Kliendiga, kasutatakse seda ainult selle perioodi vältel. Muudel juhtudel kasutatakse Artikli baashinda.
Kui Hinnakiri on salvestatud, ei saa selle perioodi enam muuta. Perioodi saad kasutada koos väljaga “Asenda” (loe allpool).

Valuuta – Vali siia Valuuta, milles hinnad Hinnakirjas on. Kui kasutad hindade arvutamiseks hooldusfunktsiooni ‘Arvuta hinnad ümber‘, konverteeritakse hinnad (vastavalt viimasele Vahetuskursile) enne Hinnavalemi kasutamist.

Asenda – Seda välja kasutatakse koos “Periood” väljaga. Seda kasutatakse juhul, kui Kliendile või Kliendiklassile on määratud standardhinnakiri, kuid soovid mingil perioodil kasutada teist Hinnakirja.

Jäta standardhinnakirjas väljad Periood ja Asenda tühjaks. Koosta uus ajutine Hinnakiri, määra selle kehtivusperiood ning sisesta standardhinnakirja kood väljale Asenda. Ära muuda Klienti või Kliendiklassi. Kui sisestad Pakkumisi, Tellimusi või Arveid, kasutatakse määratud perioodil ajutist Hinnakirja. Enne ja pärast seda perioodi kasutatakse standardhinnakirja.

Pakkumiste ja Arvete puhul arvestatakse perioodi määramisel Pakkumise kuupäeva ja Arve kuupäeva. Tellimuste puhul võib otsustavaks olla Tellimuse, Planeeritud lähetuse või Saatmise kuupäev. See määratakse iga Kontakti kaardi (‘Hinnad‘ vahelehel) valikuga “Hind põhineb“.

Kui Hinnakiri on salvestatud, ei saa seda välja enam muuta.

KM (Ilma / Koos, k.a. lisamaks / Koos)
Märgi valik “Ilma“, kui hooldusfunktsiooniga ‘Arvuta hinnakirjad ümber‘ arvutatud hinnad ei sisalda käibemaksu. Vali “Koos“, kui hinnad on koos käibemaksuga. Kui nii koos kui ilma KM-ta Hinnakirjad kasutavad sama Hinnavalemit, on hinnanumbrid samad, kuid esimese puhul sisaldavad need käibemaksu.

Kui kasutad Arvel või Tellimusel Hinnakirja tüübiga Koos, on Ühikuhind, Summa ja kogusumma koos käibemaksuga, kui aga kasutad Hinnakirja tüübiga Ilma, ei sisalda Ühikuhind ega summad käibemaksu. Mõlemal juhul arvutatakse KM vastavalt KM-koodile Artiklil, Artikliklassil või seadistuses “Lausendamine, müük” (tähtsuse järjekorras).

Tüüp (Hinnaalandus / Kogusehinnaalandus)
Hooldusfunktsiooniga ‘Arvuta hinnakirjad ümber‘ saad salvestada Hinnad ühte kahest registrist: Hinnad või Kogusehinnaalandused. Hindade registris olevad hinnad kehtivad sõltumata müüdavatest kogustest, Kogusehinnaalanduste registris saad aga registreerida erinevad hinnad vastavalt müüdavatele kogustele.

Märgi valik “Hinnaalandus“, kui soovid, et hinnad salvestataks Hindade registrisse. Vali “Kogusehinnaalandus“, kui soovid, et need salvestataks Kogusehinnaalanduste registrisse.
Tüüp on oluline ka Tellimustel või Arvetel hindade määramisel. Kui Tellimusele, Pakkumisele või Arvele määratud Hinnakirjal on märgitud tüüp Hinnaalandus, võetakse hinnad Hindade registrist. Muul juhul võetakse need Kogusehinnaalanduste registrist.

NB! Kui Hinnakirja Valuuta mingil põhjusel muutub, kasuta kohe hooldusfunktsiooni ‘Arvuta hinnad ümber‘. Vastasel juhul sisestuvad Tellimustele ja Arvetele valed hinnad.

Reatüüp – Sellele väljale võid valida ühe kahest tüübist: Artikkel või Artikliklass. Sellega määrad, kas esimesse tulpa sisestub artikkel või artikliklass. Kasuta Ctrl-Enter klahvikombinatsiooni.

Art./Art.klass – Siia saad sisestada Artikli või Artikliklassi koodi, mille kohta Hinnakiri kehtib.. Ctrl-Enter valik sõltub määratud reatüübist. Kui valid Artikliklassi, kehtib Hinnakiri kõigi selle Klassi Artiklite kohta. Kui soovid, et Hinnakiri kehtiks kõigi Artiklite registris olevate artiklite kohta, jäta see väli tühjaks.
Hinnavalem – Sisesta siia Hinnavalemi kood, mille põhjal hinnad arvutatakse. Pane tähele, et samas Hinnakirjas võid erinevatele Artiklitele hindasid arvutada, kasutades erinevaid Hinnavalemeid. Hinnavalemi seadistamisest loe täpsemalt SIIT
NB! Tabeli igal real tuleb määrata Hinnavalem. Kui Hinnavalemit ei ole määratud, antakse Artiklile või Artikliklassile hinnaks null.


2) Kui Hinnakirja kaart on loodud, tuleb käivitada hooldusfunktsioon moodulis Müügihaldus > Funktsioonid > Hooldused > Arvuta hinnad ümber.

3) Hoolduse tulemusena tekivad hindade kaardid moodulisse Müügihaldus > Registrid > Hinnad.

Hinnakirjade loogika kohta loe täpsemalt siit: hansamanuals.com


NB! Hinnakirja saad siduda välisriigi kliendiga, lisades Hinnakirja koodi Kontakti kaardile. Kui sa peaksid sellel väliskontakti kaardil tulevikus muutma Riigi koodi, siis kontrolli kohe samal kontakti kaardil üle Hinnakirja kood ja Käibemaksutsoon, et need vastaksid soovitule.


 

(hinnakujundus, koguseline allahindlus, koguse, koguste soodustus, hinnakirjad, soodustused, hinnad, pricelist, hinnakiri)

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Soovi korral lisa oma kommentaar ja kontaktandmed, et saaksime Sinuga ühendust võtta.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Majanduse ilmaennustus – kas äike või päike?

14. juuni 2024

Eesti majanduse hetkeolukorrast ja tulevikuväljavaadetest… Loe edasi

Willenbrock Baltic OÜ: tööleheveebi abil seadmete teenindusprotsessid ülevaatlikuks!

11. juuni 2024

Raske- ja laotehnika edasimüüja Willenbrock… Loe edasi

Muuda tootmis- ja müügiprotsessid tarkvara abil sujuvaks.

07. juuni 2024

Kiiresti muutuvas ärimaailmas on ettevõtete… Loe edasi