Uuendatud 31. juuli 2025
Mis on “moodulid”?
Programm on jaotatud mitmeks erinevaks osaks ehk mooduliks. Iga moodul vastab erinevale osakonnale ettevõttes ning sisaldab selle osakonna tööks vajalikke tööriistu ja funktsioone. Näiteks annab Müügiarvete moodul ettevõtte müügiinimestele võimaluse koostada arveid, sisestada laekumisi ning hoida silma peal võlglaste nimekirjal.
Seda, millises moodulis sa hetkel viibid, näed Põhiaknas Navigatsiooni sõna järel
Mooduli vahetamiseks vajuta Põhiaknas ikoonile “Moodulid” või kasuta klahvikombinatsiooni Ctrl+0 (null) Windowsis või Command+0 (null) Mac-s. Avaneb aktiivsete moodulite nimekiri
Vali sobiv moodul topeltklikiga. Võid trükkida klaviatuuril esimesed tähed mooduli nimest ning valida mooduli Enter klahviga. Näiteks, Müügitellimuste mooduli valimiseks võid trükkida “M” ning vajutada Enter klahvi.
Mooduli vahetamisel muutuvad ka Põhiakna all osas registrid, sest igas moodulis asuvad just selle mooduli töö jaoks vajalikud registrid. Samuti muutuvad mooduli vahetamisel aruannete, dokumentide ning seadistuste loetelud.
Registrid
Iga moodul sisaldab mitmeid registreid, kuhu on salvestatud teie andmed. Iga registri saate avada Põhiakna alumises osas asuvate ikoonide abil. Konkreetse registriga töötamiseks (näiteks, uue müügitellimuse sisestamiseks) pead kõigepealt minema vastavasse moodulisse, kasutades Põhiaknas ikooni “Moodulid” või klahvikombinatsiooni Ctrl-0 (Windowsis) või ⌘-0 (Mac-s). Seejärel klõpsa Põhiaknas ikoonile “Registrid“. Vali soovitud register, millega töötada soovid. Avaneb registri sirvimise aken, kus on nimekiri kõikidest registris olevatest ehk varem sisestatud kaartidest (käesoleval näitel kõik müügitellimused). Seejärel valige „Koosta” menüüst „Uus” (näiteks: uus tellimus) ja ekraanile ilmub tühi kaardi aken, kuhu saad sisestada andmed.
Kui soovid, et programmi sisenemisel avaneks kohe kindel moodul, siis loe selle seadistamisest SIIT
Vaata ka Põhiakna kasutamisega seotud videot SIIT
MOODULITE ÜLEVAADE (Standard Books ja Standard ERP)
Standard Books on modulaarne äritarkvara, mis võimaldab ettevõttel valida ja kasutada just neid funktsioone, mida ettevõttes tööks vaja läheb. Siin on ülevaade moodulitest, mida on võimalik meie tarkvarapakettides kasutada:
1. Ajahaldus (ingl.k. The Timekeeper)
Ainult Standard ERP paketis.
Paljudes tööstusharudes peavad töötajad registreerima tööle asumise ja töölt lahkumise aja. Näiteks tehase vahetustega töötajad ja restorani või baari personal.
Mõnel juhul võivad töötajad tööle saabuda ja töölt lahkuda igal ajal, teistel juhtudel ainult planeeritud vahetuste ajal.
Standard Booksi moodul “Ajahaldus” võimaldab ettevõttel jälgida töötajate töö algust ja lõppu ning kontrollida töötajate tööle saabumise aega planeeritud vahetuste alusel.
Konkreetses vahetuses saavad töötajad tööle saabumise ja lahkumise registreerida tavapäraselt, näiteks lõunaaja jms puhul. Need tööle saabumise ja lahkumise tegevused käsitletakse vahetuse raames ja neist koostatakse eraldi aruanded.
Ukselukkude või kiipide süsteem töötab teise tarkvaralahenduse peal, kus ligipääsuvõtmeid seadistatakse ja programmeeritakse. Standard ERP-i tuuakse sealt statistika andmed – näiteks, mitu tundi on oldud tööl.
2. Andmeterviklikkus (ingl.k. Data Integrity)
Moodul „Andmeterviklikkus“ sisaldab mitmeid aruandeid, mis aitavad leida põhjust nimekirja ja allsüsteemi vaheliste erinevuste tekkimiseks. Tööriist Excellenti konsultantidele, mitte tavakasutajale.
3. Aruandegeneraator (ingl. k. Report Generator)
“Aruandegeneraator” võimaldab lisada uusi aruandeid kui standardaruannete hulgas ei ole sobivaid.
Võimaldab lisada standardversioonis olemasolevale aruandele midagi, mida kasutaja soovib. Generaatoriga aruannete loomise protsess hõlmab:
– aruande määramisaknas otsingukriteeriumide määramist, et kasutajad saaksid leida vajalikku teavet;
kasutaja poolt soovitud teabe otsimist;
– aruandes andmete järjestuse määramist;
– vahe- ja lõppsummade arvutamist;
– aruande välimuse kujundamine, sealhulgas trükitavad elemendid (veergude pealkirjad, lahtrid, muutujad, vahesummad ja kogusummad) ning nende trükkimise koht (päis, põhiosa, jalus);
– ja aruande trükkimise väljundi valimine (ekraanile, printerisse või faili).
Erinevus HAL (Hansa Application Language) programmeerimisega: HAL-i kasutavad Excellenti programmeerijad. Aruandegeneraator ei eelda programmeerimise teadmisi, kasutaja on võimeline ise lihtsamaid aruandeid lisama, kui on koolituse läbinud. Näiteks: klientide nimekiri, toodete nimekiri, artiklite nimekiri. Kasutaja peab teadma hästi programmi loogikat.
Sobib kliendi firma IT inimesele, kes teab meie tarkvara loogikat, kuid peab kindlasti läbima Aruandegeneraatori koolituse, aga HAL-i ei pea teadma.
Araundegeneraatorit soovitakse palju selle jaoks, et liita erinevaid standardaruandeid kokku ühte ja ülevaatlikusse, et kasutaja tööd mugavamaks teha.
Aruandegeneraatori eelis HAL-ga võrreldes:
– lihtsamad aruanded saab klient ise luua;
– versiooniuuenduste korral peab Excellenti programmeerija loodud HAL failid üle vaatama. Araundegeneraatoriga tehtud aruanded lähevad tekstikoopiaga uuendamisel automaatselt üle.
Piirangud:
Ei saa teha selliseid aruandeid, mille andmed tulevad moodulitest, mida klient ei ole ostnud.
4. E-mail ja kaustad (ingl.k. E-mail and Conferences)
Vajalik, kui klient tahab programmis kasutada e-mailide saatmist ja vastuvõtmist, sh müügiarvete, müügitellimuste või pakkumiste saatmiseks. Standard Books e-posti funktsioonid võimaldavad mitme-kasutajaga süsteemides:
– saata e-kirju teistele Standard Books kasutajatele, vajadusel koos manustega;
– saata e-kirju kaustadesse, kus need on kättesaadavad kõigile kasutajatele (vastavalt juurdepääsuõigustele);
uuendada teiste kasutajate saadetud e-kirju;
– saata ja vastu võtta väliseid e-kirju (ehk algne saatja või lõppsihtkoht asub väljaspool Standard Booksi andmebaasi);
– ning vestelda ehk chattida teiste sama andmebaasi Booksi kasutajatega.
Standard Books baaspaketis automaatselt kaasas. Standard ERP-s eraldi moodul.
5. Ettevõtte märguanded (Business Alerts)
Standard Books programmi moodul „Ettevõtte märguanded“ pakub kahte peamist funktsiooni:
5A) See võimaldab teil seadistada erinevaid teavitusi. Näiteks võite teavitada olulisi töötajaid, kui sisestatakse suure väärtusega ja/või madala marginaaliga müügiarved, tellimused või pakkumised, ning kliente eelseisvatest lähetustest. Olulisi töötajaid saab teavitada ka teatud süsteemisündmustest, nagu ootamatu serveri taaskäivitamine või probleemid e-posti järjekorras. Teavitamine võib toimuda sõnumi, e-posti või tekstsõnumiga (SMS). Näited:
– Kui müügimees teeb pakkumise kliendile, mille suurus on 10,000 € -> vastav teade müügijuhile.
– Tellimus, mille suurus ületab 50,000 € -> teade müügijuhile.
– Müügimees teeb arve, muudab ostuhinna ära ja müügikate tuleb väiksem kui 10% -> teade müügijuhile (kas on erikokkulepe või miks?).
– Kui Standard Booksi server on teinud ootamatu taaskäivituse, siis ettevõtte süsteemi administraatorile saadetakse teade.
Standardis on valik märguannetest olemas, kuid on võimalik koos HAL’iga lisada ka oma märguandeid.
5B) See võimaldab teil seadistada kinnitusringi suure väärtusega dokumentide kohta. Suuremates organisatsioonides tuleb suurema summaga dokumentidele enne nende täitmist anda kinnitus.
Näiteks, kui firmasse saabub ostuarve, peavad teatud isikud selle arve kinnitama, et arve on õige ja kuulub maksmisele. Siin moodulis saab seadistada protsessi, mis järjekorras ja kes peab dokumendi kinnitama. Raamatupidaja ei saa dokumenti enne kinnitada kui kõikide määratud kinnitajate poolt on dokument eelnevalt kinnitatud.
6. Finants moodul (Nominal Ledger)
Finants moodul on raamatupidamise süsteemi tuum. Sinna kantakse kõik ettevõtte tegevuse käigus toimuvad raamatupidamiskanded. Iga raamatupidamiskande kohta tehakse kanne „Kanded“ registrisse. Kande saab sisestada otse Finants moodulisse või koostada teise algdokumendi, näiteks Müügiarve või Laekumine või Laosissetuleku põhjal. Kannete andmeid kasutatakse aastaaruannete koostamiseks, näiteks Bilanss, Kasumiaruanne ja Pearaamat. Neid andmeid saab kasutada ka eelarve koostamiseks, prognooside tegemiseks ja analüüsiks.
7. Hinnad (Pricing)
Standard ERP-s on eraldi moodul, Standard Booksis on see Müügihalduse mooduli osa. Saate kasutada oma klientidele pakutavate kaupade ja teenuste hindade arvutamiseks ja haldamiseks.
Kui müüte kliendile artikli, võib hinna määrata mõne või kõigi järgmiste tegurite alusel:
– Artikli baashind. See on artikli üldine müügihind.
– Artikli kaardil olev Arvutusvalem. Kui Artiklile on määratud Arvutusvalem, arvutatakse selle müügihind teiste müügidokumendile sisestatud Artiklite põhjal. Näiteks kindlustus, hooldustasud ja transport.
– Kliendiga seotud Hinnakiri. Hinnakirja hindu saab arvutada erinevate valemite abil ja neid saab perioodiliselt uuendada. Hinnakirju saab koostada erinevates valuutades, sel juhul arvutatakse hinnad valuutakursi alusel, kasutades viimast Valuutakurssi.
Hinnakiri võib kuuluda ühte kahest põhitüübist. „Allahindlus” hinnakiri sisaldab iga artikli kohta ühtset hinda, samas kui „Kogusest sõltuvate hindadega“ hinnakirjas saate määrata igale artiklile erineva hinna sõltuvalt kliendi ostetud kogusest.
– Kliendile määratud Hinnaalandusmaatriks. Hinnaalandusmaatriksid võimaldavad pakkuda soodustust igale artiklile sõltuvalt kliendi ostetud kogusest.
– “Multi-buy” allahindlus, mille olete sidunud kliendi ostetud artiklitega. “Multi-buy” allahindlus on ühe artikli hinnast tehtav allahindlus, mis sõltub teise artikli ostmisest. Näiteks „osta üks, saad teise tasuta“ ja „osta kolm artiklit valikust kindla hinnaga“.
8. Hooldusteenindus (Service Orders)
Moodul „Hooldusteenindus“ on mõeldud kasutamiseks ettevõtetes, mis osutavad remonditeenuseid või garantiiremonti ja vajavad nende teenuste organiseerimiseks tõhusat vahendit (näiteks: arvutid, auto, traktorid, tõstukid jms.)
Mooduli kasutamiseks peate esmalt määrama, et iga remonditöö registreeritakse eraldi kaardina Teenindustellimuste registris. Kui teie ettevõte müüb ja remondib samu Artikleid, määratakse remonditavate artiklite garantii hetkeseis automaatselt. Saate anda tehnikutele juhiseid, koostades “Töökäsud”: tehnikud registreerivad kasutatud tööaja ja varuosad Töölehtede registris. See register on integreeritud mooduliga „Logistika“: kui töölehed märgitakse kinnitatuks, eemaldatakse kasutatud varuosad laost ja finantskannetesse koostatakse kanded, et vajaduse korral uuendada laoseisu. Laos puuduvate varuosade jaoks saate koostada Ostutellimusi. Tööjõu ja varuosade andmed kantakse automaatselt töölehtedelt registrisse “Töölehe kanded”, kus on üksikasjalikult kirjas, kuidas kogused ja hinnad arveldatakse ja Teenindustellimusele kanda. Töölehe kandeid saab enne arve esitamist täielikult muuta. Remondiarved salvestatakse moodulis „Müügiarved“ registrisse Arved, kus neid käsitletakse tavaliste arvetena.
Moodulis saab jälgida garantii kehtivust ning remondi ajalugu.
9. Hotellijuhtimine (Hotel)
Hotelli moodul on loodud hotellidele, et hallata tubade broneeringuid alates esialgsest pakkumisest kuni arve esitamiseni. See hõlmab esialgset broneeringut, tubade sidumist, sisseregistreerimist (check-in), artiklite lisamist külaliste kontodele, arve esitamist ja väljaregistreerimist (chek-out). Moodul sisaldab visuaalset ressursiplaneerijat, mis võimaldab teil kiiresti ja lihtsalt näha, millised toad on antud ajal vabad, ning mida saate kasutada lähtepunktina kõikide toabroneeringute koostamisel ja haldamisel. Igal öösel käivitatav hooldusfunktsioon uuendab muu hulgas külaliste kontosid päeva toa hindadega, konteerib pooleliolevate tööde väärtuse Finants moodulisse ja planeerib koristustööd tubadele, mis vajavad koristamist. Integratsioon teiste moodulitega tähendab, et Müügiarved, mis on märgitud “Kinnita”, kantakse kohe ja automaatselt müügi- ja finantsaruannetesse. See integratsioon võimaldab ka restoranibroneeringuid teha vastuvõtulauast ja restorani baaride arveid ja POS-arveid siduda hotellis viibivate külaliste toa kontodega.
Ainult Standard ERP paketile
10. Kalender (Calendar)
Kalender on kasulik töötajate aja broneerimiseks ja töötajate ajastatistika analüüsimiseks. Iga ettevõtte töötaja saab vaadata teise isiku kalendrit, mistõttu on visuaalse formaadi abil lihtne kontrollida töötajate hõivatust ja planeerida olulisi ülesandeid.
Standard ERP-s eraldi moodul, Standard Booksis sisaldub koos Kliendihaldusega.
11. Kassa (Cash Book)
Kui tahad programmist välja trükkida Kassasissetuleku ja Kassaväljaminekuordereid, siis on vajalik see moodul. Kassa moodulis registreeritakse erinevad sularahatoimingud. Võid iga sularahatoimingu registreerida eraldi voi sisestada kogu päeva laekumised ühe toiminguna eeldusel, et neil köigil on kasutatud sama Müügi- ja Kassa- või Pangakontot. Samuti võid köik päeva tasumised üheskoos registreerida.
Kassa sissetulekute ja väljaminekute registreerimine on lihtsam kui “Sularaha”
Tasumistingimusega Arvete ja Ostuarvete sisestamine, eriti kui registreerid köik päeva toimingud korraga. Siin moodulis aga ei peeta arvestust müüdud ja ostetud kaupade üle, mistõttu neid registreid kasutatakse enamasti toimingute puhul, mis ei puuduta Ladu.
12. Kasutaja seadistused (User Settings)
Moodul “Kasutaja seadistused” võimaldab teil kontrollida mitme kasutajaga süsteemis konkreetse töökoha klientprogrammi käitumist. Selles moodulis valitud seaded mõjutavad ainult seda arvutit, milles seadistus tehtud. Näiteks, kuupäeva ja kellaaja formaat.
13. Kliendihaldus (CRM)
Kliendihalduse moodul on lihtne ja tõhus vahend klientidega suhtlemise, kampaaniate korraldamise ja igasuguste tegevuste planeerimise jälgimiseks. Moodulit saab kasutada erinevate ülesannete ja sündmuste registreerimiseks, näiteks müügi-, teenindus- ja konsultatsiooni kontaktid klientidega jne. Programmis salvestatakse iga ülesanne ja sündmus eraldi kaardina registris “Tegevused”. Kalendri ja Tööülesannete abil saate oma tegevusi vaadata, muuta ning lisada uusi. Tegevuste registrit saab kasutada müügipersonali töö planeerimise ja kliendiajaloo jälgimiseks, klienditeeninduse telefonikõnede registreerimiseks.
14. Konsolideerimine (Consolidation)
See moodul võimaldab tütarettevõtete (nt tütarettevõtted) kandeid muuta nähtavaks kontserni emaettevõttele, et konsolideeritud aruandeid saaks koostada kiiresti ja lihtsalt. Moodul toetab mitmetasandilist konsolideerimist: tütarettevõtetel võivad olla omakorda tütarettevõtted. Tütarettevõtted võivad olla täielikult või osaliselt omanduses.
Konsolideeritud aruanded koostatakse emaettevõttest. Need aruanded koostatakse ema- ja tütarettevõtete andmete põhjal. See toimub automaatselt: te ei pea enne aruande koostamist käsitsi saatma tütarettevõtete kandeid emaettevõttesse. See tähendab, et ema- ja tütarettevõtted peavad asuma samas andmebaasis.
Mõningatel juhtudel ei pruugi ema- ja tütarettevõtete andmed asuda samas andmebaasis. Sellisel juhul sisaldab moodul ka ekspordifunktsiooni, mille abil saab tütarettevõtte kandeid eksportida tekstifailina. Selle tekstifail saab seejärel importida emaettevõttesse.
15. Kulutused (Expenses)
See moodul on firmasiseseks kasutamiseks aruandvate isikute kulutuste haldamiseks. Võimaldab jälgida firma töötajate poolt tehtud kulutusi. On võimalik pidada arvet eraldi iga töötaja kohta, tellida aruandeid ning käsitleda ettemakse ja tagasimakseid. Kulutuste sisestamine on sarnane Ostuarvete sisestamisega – seda on võimalik teha Artikli tasemel. Kui sa kasutad ka Projektiarvestuse moodulit, saad Kulutused siduda Projektidega selliste kulutuste registreerimiseks, mille kohta klientidele arved esitatakse ning detailseks Projekti kasumi kalkulatsiooniks.
Võimalik täita ja printida sõidulehti.
16. Logistika / Ladu (Stock)
Standard ERP paketis on eraldi moodulid Ladu ja Ostutellimused. Standard Books paketis on moodul Logistika (mis sisaldab Ladu ja Ostutellimusi).
Ladu või Logistika moodulis registreeritakse kauba võtmine lattu ja sealt kaupade väljastamine. Ladu töötab koos Ostu- ja Müügitellimuste, Müügiarvete, Projektiarvestuse, Tootmise ja Finants moodulitega. Kaupade Lähetused koostatakse Müügitellimustest ning Laosissetulekuid saad koostada otse Ostutellimuste pealt.
Iga Laosissetuleku ja Lähetuse kohta koostatakse kanne Finantsi. Laod võivad asuda erinevates asukohtades ja olla üksteisest sõltumatud. Kauba koguse ja väärtuse kohta saad tellida mitmesuguseid aruandeid.
17. Juveeliäri (Jewellery)
Moodul “Juveeliäri” sisaldab programmis laoseisu, tellimuste töötlemise ja jaemüügi funktsioone, et neid oleks lihtsam kasutada kõrge väärtusega toodete jaemüügi keskkonnas, nagu näiteks juveelikaupluses. Mooduli “Juveeliäri” kasutajana saate jälgida iga oma juveelitoodet, andes igale tootele unikaalse seerianumbri, kuid samal ajal on teil võimalik kasutada üht SKU-koodi iga stiili või Artikli jaoks. Saate koostada aruandeid, milles analüüsitakse iga seerianumbriga ehte ajalugu, ilma et peaksite koostama aruandeid iga mudeli või artikli kohta. Samal ajal võimaldab standardlahendus leida teavet klientide kohta, vaadata nende ostuajalugu, kontrollida laoseisu ja koguda teavet töötajate tegevuse kohta ettevõttes.
Ainult Standard ERP paketile.
18. Laohaldus (Warehouse Management)
Moodul “Laohaldus” täiendab mooduli Ladu funktsionaalsust. Moodul „Ladu” ei võimalda artiklite ladustamist ja jälgimist mitmes asukohas ühe füüsilise lao sees, aga seda funktsiooni pakub täiendavalt moodul Laohaldus. Laohalduse moodul lihtsustab suurte artiklikoguste käitlemist. Artiklid saab paigutada laos erinevatesse asukohtadesse. See võimaldab kaubaaluste käitlemist. Moodul haldab kahveltõstukeid, artiklite asukohti ja ladustamisasukohti riiulite või ridade kaupa.
Laohalduse moodul võimaldab artikleid ladustada positsioonide kaupa määratud ladudes. Programm toetab ühe ettevõtte mitut ladu, kusjuures iga ladu võib olla mis tahes suurusega ja mitmekorruseline jne.
Ainult Standard ERP paketile.
19. Lepingud (Contracts)
Moodul „Lepingud” on mõeldud kasutamiseks ettevõtetele, kes pakuvad tooteid või teenuseid, mille eest arveid esitatakse regulaarselt, näiteks rent, hoolduslepingud ja muud perioodilised teenused.
Individuaalsed kokkulepped või lepingud registreeritakse Lepingute registrisse ning perioodilised arved koostatakse vastavalt vajadusele spetsiaalse funktsiooni abil. Arved tekivad moodulisse “Müügiarved”, kus neid käsitletakse tavaliste arvetena.
20. Müügiarved (Sales Ledger)
Moodulis “Müügiarved” saate koostada ja sisestada Müügiarved ja Kreeditarved, mida väljastate oma klientidele, ning sisestada nii Laekumised, millega tasutakse need arved, kui ka ettemaksed, mis saate koostada Artiklite saatmise tagamiseks. Aruanded, nagu “Müügireskontro”, “Kliendi väljavõte, tasumata arved” ja “Kliendi väljavõte, perioodiline” kasutavad seda teavet, et kuvada iga kliendi krediidipositsiooni reaalajas, samas kui aruanne “Laekumisennustus” kasutab seda makseplaanide koostamiseks ja rahavoogude prognoosimiseks.
Moodul „Müügiarved” on täielikult integreeritud mooduliga „Finants”. Arvetest loodud finantskanded debiteerivad võlakontot ja krediteerivad müügi- ja käibemaksukontot, samas kui Laekumistest loodud finantskanded (mis kajastavad klientidelt saadud makseid) krediteerivad võlakontot ja debiteerivad panga- või sularahakontot. Moodul “Müügiarved” on täielikult integreeritud mooduliga “Müügitellimused”, mis võimaldab sujuvat töökorraldust, kus müügiarved saab koostada müügitellimustest ja need jäävad seotuks müügitellimustega saadetud kaupade kohta. Arveid saab koostada ka paljudest teistest registritest, sealhulgas Lepingud, Projektid, Pakkumised ja Teenindustellimused.
Moodul sisaldub baaspaketis.
21. Müügitellimused (Sales Orders)
Sisaldub Standard ERP baaspaketis eraldi moodulina, Standard Books paketis sisaldub Müügihalduse mooduli sees.
Moodulit Müügihaldus (Standard ERP-s moodul “Müügitellimused”) kasutatakse klientidelt saadud tellimuste registreerimiseks ja haldamiseks, sealhulgas kaupade Lähetuste (saatelehtede) väljastamiseks ja müügiarvete koostamiseks. Moodul on integreeritud mooduliga Pakkumised (pakkumised saab tellimusteks koostada), mooduliga Müügiarved (tellimuste alusel saab koostada müügiarved), mooduliga Logistika (tellimuste alusel saab koostada Lähetused, mis kannavad laost artiklid välja) ja mooduliga Projektiarvestus (müügitellimustelt saab artikleid lähetada kliendile ja kulud projektidele kanda).
Standard Books abil saate registreerida müügiprotsessi kõik etapid järjest alates pakkumisest kuni tellimuse ja kauba lähetuseni ning arve ja laekumiseni. Järjestuse saate alustada mistahes etapist (erandiks on Lähetus, mis tuleb koostada ainult Tellimuselt).
Tellimusest saate koostada Ostutellimusi, kui neid tooteid laos pole. Tellimusest saate koostada Lähetuse, kui saadate Artiklid kliendile. Tellimusest saate ka koostada Müügiarve. Kui vajate kliendilt ettemaksu, saate müügitellimusest koostada Ettemaksuarve.
22. Ostuarved (Purchase Ledger)
Moodulis „Ostuarved” peaksite registreerima tarnijatelt saadud Ostuarved ja Kreeditarved ning samuti Tasumised, mis tehakse nende ostuarvete alusel, ja ettemaksed, mida teete artiklite tarnimise tagamiseks.
Aruanded nagu “Ostureskontro”, “Tarnija väljavõte, tasumata arved” ja “Tarnija väljavõte, perioodiline” kasutavad seda teavet, et kuvada teie krediidipositsiooni iga tarnija suhtes. „Koosta automaatsed tasumised” funktsioon aitab samuti makseplaani koostamisel, koostades ostuarvetele Tasumised nende tasumistähtaegade alusel.
Ostuarved on täielikult integreeritud Finants mooduliga. Ostuarvetest koostatud finantskandel krediteeritakse võlakontot ja debiteeritakse kulu- ja sisendkäibemaksu kontosid. Tasumistest koostatud kandel debiteeritakse võlakontot ja krediteeritakse panga- või sularahakontot. Moodul „Ostuarved” on täielikult integreeritud mooduliga “Logistika” (Standard ERP-s moodulid „Ostutellimused” ja „Ladu”), mis võimaldab sujuvat ostutellimuste haldamist, kus ostuarved saab koostada ostutellimuste alusel ja need jäävad seotuks saadud kaupade ostutellimustega.
23. Ostutellimused (Standard ERP = Purchase Orders module, Standard Books = Logistics module)
Standard ERP-s eraldi moodul, kuid baaspaketi hinna sees. Standard Booksis on Logistika mooduli osa.
See moodul võimaldab sisestada ja trükkida Ostutellimusi, et need tarnijatele saata. See sisaldab eraldi artiklite registrit Ostuartiklite jaoks, kuhu saate kirjutada sama artikli ostuhinnad ja tarneajad erinevate tarnijate puhul. See register töötab täielikult koos tavalise (ehk müügi-) Artiklite registriga Ostutellimustel ja Laosissetulekutel.
Moodul võimaldab teil koostada täiendamisvajadusi ja muid aruandeid.
Ostutellimusi saab luua nii täitmata müügitellimuste täitmiseks kui ka artiklite miinimumvarude laoseisu täiendamiseks.
24. Pakkumised (Standard ERP = Quotations module, Standard Books = Sales Management module)
Standard ERP-s eraldi moodul, kuid sisaldub baaspaketis. Standard Booksis on Müügihalduse mooduli osa.
Moodulit „Pakkumised” kasutatakse klientidele saadetavate pakkumiste koostamiseks ja nende hilisemaks tellimusteks või müügiarveteks vormistamiseks. Moodulit „Pakkumised” saab kasutada ka järelkontrolli haldamiseks: iga pakkumise jaoks saab määrata järgmise kontakti kuupäeva, mis lihtsustab tehtavate kõnede nimekirja koostamist.
Moodul on täielikult integreeritud mooduliga „Müügihaldus” ja mooduliga „Müügiarved”.
Standard Books abil saate registreerida müügiprotsessi kõik etapid järjest alates pakkumisest kuni tellimuse ja lähetuseni ning arve ja makseni. Tööprotsessi saate alustada mistahes etapist (erandiks on Lähetus, mis tuleb koostada ainult Müügitellimusest).
Pärast pakkumise sisestamist Pakkumiste registrisse saate selle välja printida, e-postiga saata ja koostada tegevused järelkõnede planeerimiseks. Pakkumisi saate kasutada lihtsa müügi või projektide ja projektieelarvete jaoks, ning pakkumiste põhjal saate koostada tellimusi, müügiarveid, projekte ja projektieelarveid.
Pakkumiste edenemist saate jälgida Töövoo vaates ja detailsetest aruannetest saate analüüsida konversioonimäärasid.
25. Personalihaldus (Human Resourcers Management)
Ainult Standard ERP paketis. Standard Booksis saab teha erilahendusena.
Personalihaldus moodul võimaldab teha järgmisi tööülesandeid:
– Töötajate sisestamine
– Töölepingute sisestamine
– Muudatuste registreerimine Töölepingutes
– Töölepingute printimine
– Puhkusetaotluste haldamine
– Töötajate oskuste loetelu ja aruanded
– Pehmete väärtuste hindamine ja aruanded
– Tulemuslikkuse hindamine
26. POS Kassamüük või POS offline (Point of Sales)
Standard Booksi POS moodul on suunatud väiksematele butiigi tüüpi jaemüügi kauplustele, mitte suurtele kauplustele. Kasutaja ekraanipilt on kujunadtud tavalise Müügiarvete mooduli sisestusega selliselt, et arve sisestus oleks lihtsam ja kiirem, üleliigsed andmeväljad on eemaldatud ning võimalus on kasutada puutetundlikku ekraaniga.
Kuna Standard Books töötab pidevalt reaalajas ühendudes pilveserveriga, siis POS moodulisse sisestatud asjad salvestuvad reaalajas. Samuti uuenevad laoseisud ja tekivad finantskonteeringud.
27. Projektiarvestus (Job Costing)
Selle mooduli peamine ülesanne on koguda teavet tööaja ja materjalide või teenuste kohta, mis on kulunud teatud projekti, ülesande, töö või kliendi jaoks. Kui see teave on kogutud, saab seda võrrelda eelarvega, jälgida, korrigeerida ja enamasti ka arveldada. Sobib projekti kulude ja tulude arvestuse jälgimiseks, sh ka teenuste tundide jälgimiseks. On võimalik siduda Tegevustega, kui neid kalendrisse sisestada. Saab jälgida projektide hetkeseisu ja ajalugu. Mooduli eelis on see, et võimaldab automaatselt koostada arved klientidele, kellega projektid hetkel käimas on. Täpsemalt on tegemist “projekti tulude-kulude haldamisega”, mitte planeerimise ehk visuaalset ülevaate jaoks, nagu Microsoft Project.
Standard Books moodul „Projektiarvestus” on mõeldud peamiselt teenindussektoris tegutsevatele ettevõtetele, kelle käive põhineb peamiselt töötajate tööjõul. Sellised ettevõtted arvestavad oma töö eest sageli tunni-, päeva- või nädalatasu alusel. Paljudel juhtudel tarnitakse ja arvestatakse klientidele ka kaupu ja materjale. Hinnakujundus võib olla väga erinev, alates näiteks kindlaksmääratud hinnast kogu projekti eest kuni erinevate tunnitasude määramiseni töötaja, teenuse artikli ja kliendi kaupa.
Moodul „Projektiarvestus” on integreeritud ülejäänud programmiga. Teenuste ja projektide arved tekivad moodulisse „Müügiarved”, kus neid käsitletakse tavaliste arvetena. Moodul „Müügiarved” on omakorda integreeritud mooduliga „Finants”, kus need ilmuvad finantskannetena. Moodul „Projektiarvestus” on seotud mitme teise Standard Booksi mooduliga, mis teeb selle lahenduse ainulaadseks, kuna ettevõte ei pea kasutama mitut erinevat tarkvara ja nende vahel andmeid edastama.
28. Põhivarad (Assets)
Põhivara moodul võimaldab teil registreerida oma ettevõtte põhivara, arvutada ja konteerida amortisatsiooni, ümber hinnata põhivara ja põhivara mahakandmisi. Moodul on integreeritud Finants mooduliga.
Põhivara moodul sisaldab funktsioone, mis arvutavad iga põhivara amortisatsiooni sõltuvalt selle väärtusest ja kasutaja määratud amortisatsiooni reeglitest. Need reeglid, mida Standard Books nimetab „Amortisatsiooni mudelid“, võimaldavad määrata amortisatsioonimäärad ja amortisatsiooni arvutamise meetodid (lineaarne või degressiivne). Need funktsioonid võimaldavad koostada amortisatsioonikandeid registrisse “Simulatsioonid” või “Kanded”.
Põhivara kaardid saate sisestada otse registrisse “Põhivarad” ja neid saab luua ka Ostuarvetest.
29. Rendiarvestus (Rental)
Rendiarvestuse moodul on mõeldud rendiettevõtetele rendibroneeringute haldamiseks alates esialgsest pakkumisest kuni arve esitamiseni. See hõlmab esialgset broneeringut, rendiartikli valikut, rendiartikli üleandmist kliendile, rendi- ja muude tasude lisamist rendilepingule, rendiartikli tagastamist kliendilt, rendiartikli kontrollimist, arve esitamist ja rendivarude ajalugu. Toetatud on mitmes kohas tegutsevaid rendiettevõtteid, kuna rendiartikleid saab ühest laost välja võtta ja teise tagasi tuua. Integratsioon Standard Books teiste moodulitega tähendab, et Müügiarved, mis on märkega “Kinnita”, kantakse kohe ja automaatselt Müügiarvete ja Finants moodulisse, muutes need kättesaadavaks võlgnike aruannetele, kui need ei ole kohe makstud, ja kõikidele teistele aruannetele. Igal rendiartiklil võib olla vastav Põhivara kaart, mis võimaldab sellele arvestada amortisatsiooni. Rendi moodul ja Siselao moodul on tihedalt integreeritud.
Ainult Standard ERP paketile.
30. Ressursiplaneerimine (Resource Planning)
Ressursiplaneerimine annab visuaalse pildi ettevõtte ressurssidest. Ressursiplaneerija on ruumide saadavuse visuaalne aken ja keskne juhtpaneel, mida saate kasutada kõigi broneeringute koostamise ja haldamise lähtepunktina. Tihti kasutataske koos teise mooduliga, näiteks Tootmine, Rendiarvestus ja Hooldusteenindus.
Kui kasutada koos Kalendriga, näeb inimesi ja nende hõivatust. Kui kasuada koos Tootmisega, on näha tootmsiprotsesse masinate kaupa. Koos Hotelli mooduliga on näha tubade hõivatust.
31. Restoran (Restaurant)
Moodul „Restoran” on mõeldud kasutamiseks baarides ja restoranides, kus müügi registreerimine on esmatähtis, sageli ilma klaviatuuri kasutamiseta. Müük (mis on registreeritud Baarikontode registris) saab salvestada ja selle juurde tagasi pöörduda igal ajal, võimaldades klientidel maksta üks kord, kui kogu müügiprotsess on lõpetatud. Baarikontod ei uuenda laoseise ega Finants moodulit reaalajas. Lao ja Finants mooduli saate uuendada perioodiliselt (nt iga päeva lõpus) vastavate hooldusfunktsioonide abil. Baarikontod on kaasatud müügistatistika aruannetesse, nagu “Klient/Artikkel statistika”, “Artikli müügistatistika”, “Artikli statistika” ja “Artikli käibe ajalugu”.
Baarikontosid saab sisestada lauaarvutite, sobivate kassade või käeshoitavate puutetundlike seadmete abil. Need saab ühendada väliste seadmetega, nagu printerid, puuteekraanid, kliendiekraanid (customer display) ja sularaha sahtlitega. Kassad ja seadmed ühenduvad serveriga reaalajas.
Ainult Standard ERP paketile.
32. Tehnika (Technics)
Tehnilised seadistused, mis juhivad kogu programmi tööd, näiteks varukoopia koostamine jms.
Vajalik peamiselt ettevõtte süsteemiadministraatorile.
33. Telefoni moodul (Telephone)
Mõeldud hotellidele telefonikeskjaamadega ühendamiseks.
Ainult Standard ERP paketile.
34. Tootmine / Komplekteerimine (Production)
Sobib pigem ettevõtelele, kes komplekteerivad, kuid ei sobi keeruliste tootmisprotsessidega ettevõtetele ja masinate töö optimeerimiseks.
Tootmise moodul on mõeldud komponentidest kokkupandavate Artiklite ehitamise hõlbustamiseks. Toetatakse kahte tüüpi kokkupandavaid Artikleid:
1) Artiklid, mis pannakse kokku kohaletoimetamise hetkel. Neid Artikleid ei hoita kunagi laos: komponendid võetakse laost välja kohaletoimetamise ajal;
2) Artiklid, mis pannakse kokku enne kohaletoimetamist ja hoitakse laos. Komponentide ja kokkupandavate Artiklite laoseisu korrigeeritakse vastavalt ehitamise või kokkupaneku ajal.
35. Tööülesanded (Task Manager)
Nimekiri tegevustest, mis vaja ära teha. Erinevus Kalendrist – ei ole vaja määrata kuupäevi, millal tegevus tehtud peab saama. Tööülesanded on tegevuste nimekiri, mille peamine eesmärk on toimida „tehtavate tööde“ nimekirjana. See sisaldab tegevusi, mis tuleb teha päeva lõpuks, sealhulgas eelmiste päevade tegevused, mida pole veel lõpetatud. Vaikimisi on nimekirjas ainult “Tööülesanded” tüüpi Tegevused. Tavaliselt on need lühikesed ülesanded, nagu telefonikõned, mis tuleb teha kindlal päeval. Mõistet „ülesanne“ kasutatakse käesolevas dokumentatsioonis mõnikord viitamiseks tegevusele, mis tuleb teha, st tegevusele, mis kuvatakse Tööülesannete aknas.
36. Veebipood ja CMS (Webshop and CMS)
Veebipoe ja CMS moodul võimaldab teil luua veebilehe, mida saate hallata Standard Booksist. Lisaks staatilistele veebilehtedele (veebilehed, mis sisaldavad teksti ja pilte) võib veebileht sisaldada veebipoodi, mis on seotud tellimuste ja arvetega ning kasutab ajakohastatud laoseisu, et määrata, kas artiklid on ostmiseks saadaval. Kui kliendid esitavad veebipoes tellimusi, koostatakse kohe ja ilma sekkumiseta tellimus või arve, nii et ainus lisatöö on artiklite kohaletoimetamine kliendile. Võite lubada klientidel vaadata oma tellimusi ja arveid veebis. Mooduli CMS (Content Management System) osa võimaldab teil lisada veebisaidile uudistevoo või blogi.
Teil on täielik kontroll veebisaidi välimuse üle, kuna saate lisada oma CSS-i ja JavaScripti. Mõned leheküljed sisaldavad teie jaoks loodud sektsioone (näiteks toodete nimekiri veebipoes), kuid need sektsioonid on jagatud <div>-elementideks, millel on kindlad klassid või ID-d, mille abil saate nende välimust oma CSS-i abil kontrollida.
37. Üldine moodul (System)
Siin on üldised seadistused, mis mõjutavad kogu programmi ehk ka teiste moodulite tööd.
38. Ühe funktsiooni kasutaja (Single Function User)
Töötaja saab ligi ainult ühele registrile. Andmebaasile ligipääsude kontrollimiseks on kaks võimalust: “Kasutajagrupid” ja “Ühefunktsiooni kasutajad”.
Kasutajagrupiga kasutajale võib anda juurdepääsu kogu programmile, samas kui Ühe funktsiooni kasutaja saab juurdepääsu ainult piiratud arvule Standard Booksi funktsioonidele (maksimaalselt kolmele). Seega on Ühefunktsiooni kasutajate tegevus palju piiratum, mistõttu koheldakse neid litsentsimisel teistmoodi.
Kui teil on Ühefunktsiooni kasutajaid, peaksite tegema seadistuse, et määrata neile kättesaadavad funktsioonide kombinatsioonid. Näiteks, mõned Ühefunktsiooni kasutajad võivad sisestada ainult müügitellimusi, teised aga tellimusi ja pakkumisi. Sel juhul sisestage seadistusse kaks kaarti, üks, mis annab juurdepääsu ainult tellimuste registrile, ja teine tellimuste ja pakkumiste registrile. Seejärel sisestage Ühefunktsiooni kasutajad ise Isikute registrisse nimeliste kasutajatena, määrates igaühele vastava Ühefunktsiooni koodi.
Ainult Standard ERP paketile.
39. Lisaettevõte (Additional Company)
Andmebaas on fail, mida Standard Books kasutab oma andmete salvestamiseks. Enamikul juhtudel on need andmed seotud ühe ettevõttega. Kui organisatsioonil on aga tütarettevõtted, mis peavad eraldi raamatupidamist, võib nende andmed salvestada ühte andmebaasi, eraldi osadesse, mida nimetatakse „Ettevõtted”. Kui Standard Booksis seadistate rohkem kui ühe ettevõtte, on need üksteisest täielikult eraldatud. Juurde saab rentida ettevõtete kohti ehk lisaettevõtte litsentse.
Standard Booksis vaikimisi 200 ettevõtte kohta. Standard ERP-s iga ettevõtte kohta litsenseeritakse eraldi