Avaleht> Kasutajatugi> Pilveteenus> Excellent Portal> Kuidas anda Excellent Portalisse ligipääs Palga moodulisse sisestatud Töötajatele?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 20. mai 2025

Kuidas anda Excellent Portalisse ligipääs Palga moodulisse sisestatud Töötajatele?

Kui Excellent Portal on seadistatud, siis vaikimisi saavad oma kasutaja aktiveerida kõik aktiivsed töötajad, kes on sisestatud Standard Booksi Töötajate registrisse (moodulis Palk). Loe Portali seadistamisest ja aktiveerimisest SIIT

Töötajate puhul on võimalik kasutada kahte rolli:

Töötaja – Inimene, kellel on õigus näha Excellent Portalis endaga seotud dokumente. Töötaja rollis on Personalihalduse all näha Planeeritud puudumised, Puudumised, Töögraafikud, Palgasedelid.

Osakonna juht – Inimene, kellel on õigus näha Excellent Portalis endaga seotud ja juhitava osakonna dokumente. Ainuke erisus on palgasedelid, kus kuvatakse ainult osakonna juhi enda omi. Osakonna juhi rollis on kasutajal Personalihalduse all näha neid funktsioone: Töötajad, Töölepingud, Planeeritud puudumised, Puudumised, Töögraafikud, Tööajatabelid, Palgasedelid.

Kui töötaja täidab osakonna juhi rolli tuleb teha seadistus moodulis Palk > Seadistused > “Konteerimisgrupid (osakond)”. Siin kaardil tuleb väljale “Juht” valida töötaja, kes on vastava osakonna juht.


Selleks, et töötajatel portaali kasutaja aktiveerimine õnnestuks tuleb kontrollida üle andmed Töötajate ja Töölepingute kaardil ning teha täiendavad seadistused.

Moodul Palk > Registrid > Töötajad.
Töötaja kaardil peavad olema täidetud väljad:

• Eesnimi

• Perenimi

• Isikukood

• E-post
Siia sisestatud e-posti aadressi kasutatakse Excellent Portali kasutaja aktiveerimisel ja edaspidisel Portali sisselogimisel.

• Isik

Täida see väli Üldises moodulis oleva Isiku koodiga või Globaalse kasutaja koodiga, kui sellel töötajal eksisteerib vastav kaart. Töötaja sidumine Isiku või Globaalse kasutaja kaardiga annab võimaluse määrata täpsemaid õiguseid läbi Kasutajagrupi. Loe Excellent Portali kasutajagruppide seadistamisest täpsemalt SIIT.

Kui töötaja kaart ei ole seotud Isiku või Globaalse kasutaja kaardiga on töötajal Excellent Portalis näha Personalihaldus ja aruanded: Bilanss, Ostureskonto ja Müügireskontro.

Kui töötaja kaart siduda Isiku või Globaalse kasutaja kaardiga rakenduvad aruannete nägemisele kasutajaga seotud kasutajagrupi õigused. Näiteks kui Isikul/Globaalsel kasutajal määratud kasutajagrupil on aruande Bilanss nägemine keelatud, siis ei ole see nähtav kasutajale ka portaalis. Kui seda piirangut kasutaja olemasoleval kasutajagrupil ei ole, siis on aruanne Excellent Portalis kasutajale saadav. Ülejäänud funktsionaalsusele saab töötajale ligipääsu anda samuti kasutajagrupi õiguste kaudu. Selleks saab kasutada teenuse aktiveerimisel loodud gruppe EPADM ja EPUSR või luua ise uued kasutajagrupid vastavalt vajadusele või lisada vajalikud õigused kasutaja olemasolevale kasutajagrupile.
EPADM kasutamisel töötajaga seotud kasutajal on oluline meeles pidada, et selles kasutajagrupis on õigus ‘Excellent Portal – administraator’, mis annab ligipääsu kõikidele kirjetele. See tähendab, et ka Personalihalduse all on näha kõikides registrites kõik kirjed, sh kõik palgalipikud.
Töötajate puhul sobilikum kasutajagrupp on EPUSR, mis annab võimaluse pääseda ligi täiendavatele moodulitele ja funktsioonidele, aga ei anna Personalihalduses ligipääsu kõikidele kaartidele.

Täpsemalt on kasutajagruppide EPADM ja EPUSR ja võimalikke õigusi kirjeldatud Portali Kasutajagruppide juhendis.

Töölepingu kaardil peab olema täidetud:

• Konteerimisgrupp (osakond)

Lisaks tavapärasele palgakulu konteerimisele saab selle abil jagada töötajad osakondadesse. Näiteks, erinevad meeskonnad – müük, ladu, kontor või Tallinna, Tartu, Narva kontorid. Osakonda arvestatakse töögraafikute ja puhkuste planeerimisel. Töögraafikute puhul määrab see, milliste kaastöötajatega peab graafiku koostamisel arvestama ning puhkuste planeerimisel näitab osakonnasisest puhkuste graafikut.


Palk > Funktsioonid > Hooldused > Koosta isikukaardid töötaja kaartidest

Kui süsteemis on töötajaid, kellel ei ole isiku kaarti (moodulis Üldine) või globaalse kasutaja kaarti (moodulis Tehnika), siis saab need selle hooldusega koostada. Kui on töötajaid, kellel on isiku või globaalse kasutaja kaart juba olemas, tuleb Töötaja kaardile valida vastav kasutaja enne hoolduse käivitamist.

Valides Töötaja kaardil lahtris “Isik” ctrl+enter avaneb vaikimisi selles ettevõttes eksisteerivad aktiivsed Isikud. Nupule “Glob.kasut.” vajutamisel näidatakse Globaalseid kasutajaid. Juhul, kui ühe kasutaja kohta eksisteerib nii Isiku kui Globaalse kasutaja kaart, vali Töötaja kaardile Globaalne kasutaja.

Isiku kaartide loomise hoolduse leiad moodulis Palk > Funktsioonid > Hooldused > “Koosta isikukaardid töötaja kaartidest”.

Hoolduse määramisaknas on võimalik kasutada valikuid:

• Konteerimisgrupp (osakond)

Jättes välja tühjaks, koostatakse Isiku kaardid kõikidele töötajatele. Valides väljale konteerimisgrupp (osakond), koostatakse Isiku kaardid vastava konteerimisgrupp (osakond) töötajatele. Väljale saab sisestada ühe väärtuse korraga.

• Töötaja

Jättes välja tühjaks, koostatakse Isiku kaardid kõikidele töötajatele. Välides väljale töötaja, koostatakse Isiku kaart ainult valitud töötajale. Väljale saab sisestada ühe väärtuse korraga.

• Määra kasutajagrupp

Kui valid väljale kasutajagrupi, siis lisatakse see kasutajagrupp kõikidele loodud Isikutele.

Selle hooldusega Isikute loomisel võetakse Töötaja kaardilt Eesnimi & Perenimi, mis asetatakse Isiku kaardile väljale Nimi;
Isikukood asetatakse samanimelisele väljale Isiku kaardile.
Kasutajagrupp” väli täidetakse siis, kui see oli määratud hoolduse määramisaknas enne hoolduse käivitamist.


Moodul Palk > Seadistused > Lausendamine, palk

Kui soovid, et edaspidi koos uue töötaja lisamisega süsteem koostaks ka isiku kaardi ja uuendaks olemasolevaid seotud kaarte, siis seadistuses “Lausendamine, palk” märgi valik “Koosta ja uuenda isikukaarte”.

Kui see valik on märgitud ja lisandub uus töötaja, luuakse talle automaatselt ka isiku kaart (moodulis Üldine > Registrid > Isikud). Kui olemasolevat Töötaja kaarti, mis on seotud isiku või globaalse kasutaja kaardiga, muudetakse, siis tehakse vastavad muudatused ka isiku või globaalse kasutaja kaardil.
Uuendatavad väljad on: Eesnimi, Perenimi, Isikukood ning ‘Suletud’ linnuke.

Seadistuses saab “Vaikimisi kasutajagrupp” lahtrisse valida kasutajagrupi, mis asetatakse Isiku kaardile, kui see koostatakse töötaja kaardi põhjal.


(veebiportaal, portaal, veebiliides, veebikeskkond, veebi portaal, veebipõhine töölaud, veebist kasutamine) 

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Kuidas Excellent Portal muudab liikvel olles töötamise lihtsamaks?

15. mai 2025

Müügitöö ei… Loe edasi

Tegid just uue firma? Ära tee raamatupidamist valesti.

14. mai 2025

Ettevõtte… Loe edasi

Kuidas automaatne pangaliides säästab iga kuu tunde tööd?

14. mai 2025

Kas mäletad,… Loe edasi