Leia kiirelt!

Mida teha, kui kirjad jõuavad saajal rämpsposti?Uuendatud 10. september 2021

Järgnevalt on kirjeldatud olukorda, kui programmist saadetud e-mailid jõuavad saaja rämpspost /spam kausta.

Standard Books tarkvara võimaldab saata e-maile otse programmist, kas tavalise kirjana või lisada arveid, pakkumisi ja tellimusi. Lisaks seadistustele programmi sees, mida iga kasutaja saab ise teha, mõjutab e-kirjade saatmist ka serverite seadistused. Serverite seadistusi ei saa kasutaja tavaliselt ise muuta, sõltuvalt kas tegemist on oma serveriga või pilveteenusega.

Kui kasutaja saadab Standard Books programmist välja e-maili, siis saadetakse see välja Excellenti serveris asuvast andmebaasist. Samas saab firma kasutada enda olemasolevaid e-maili aadresse (näiteks: isik@firmanimi.ee). Neid e-maili aadresse haldab teine teenusepakkuja, milleks võib olla Telia, Zone, Veebimajutus vms.

Oletame, et saaja e-maili aadress on isik@gmail.com aadressiga, st e-maili vastuvõtja kasutab oma e-mailide haldamiseks Google teenust ja serverit. Google Gmail-i serveris on tavaliselt aktiivne rämpsposti/spämi kaitse, mis toimib selliselt:
kui keegi saadab isik@firmanimi.ee aadressilt e-kirja isik@gmail.com aadressile, siis Gmaili server küsib (firmanimi.ee) domeeni serverilt “Kas see kiri tuli firmanimi.ee serverist?“. Firmanimi.ee server ei ole antud juhul seda saatnud, sest see saadeti Excellenti pilveserverist. Firmanimi.ee server annab Gmail serverile teada, et pole seda kirja saatnud. Gmail tõstab selle e-maili nüüd Spam-i kausta.

Et seda olukorda vältida, tuleb kirja saatjal pöörduda oma e-maili teenusepakkuja poole (firmanimi.ee domeenihaldur). Domeeni haldaja (näiteks: zone.ee, telia.ee, veebimajutus.ee, virtuaal.com vms.) loob siis oma serveris spetsiaalsed SPF kirjed, mis lubab emailide saatmist excellent.ee serveri kaudu.

LAHENDUSED:

Pöördu oma firma IT tugisiku poole, kes vastutab e-mailide seadistamise eest ja omab ligipääsu teie firma domeeni serveri seadistustele, et ta prooviks neid kahte lahendust.

Lahendus 1)
Lisage SPF kirje oma firma e-maili domeeni serveris.
Domeen: minufirmadomeen.ee  (oma firma päris domeeni nimi);
Excellenti e-mailide saatmise server:  smtp2.excellent.ee
(See on sama kõigil Excellenti pilveteenuse kasutajatel).

SPF kirje näide:
v=spf1 a mx a:smtp2.excellent.ee -all

SPF kirje sisu võib erineda erinevate domeenihaldurite juures. Palun uurige oma domeenihalduri dokumentatsiooni!
SPF kirje olemasolu saab kontrollida tavaliselt domeenihaldaja iseteeninduses või siit: http://spf.myisp.ch/

Lahendus 2)
Võtta kasutusele SMTP4.XCLNT.EE server.
1. Kirjuta pilv@excellent.ee, et soovid kasutusele võtta SMTP4 serveri ja kirjuta juurde domeeninimi, mille kaudu soovid e-maile saatma hakata.
2. Excellenti pilveserveri administraator saadab vastuseks unikaalse võtme, mida kasutada DKIM kirje sisestamisel.
3. Lisa või muuda oma e-maili teenuse veebikeskkonnas vajalikud kirjed. Oluline on lisada need 3 kirjet:
TXT, DKIM, SPF

Näited kirjetest:

DKIM kirje:
smtp4._domainkey.domeen.ee

DMARC TXT kirje:
_dmarc.domeen.ee sisuga v=DMARC1; p=none; aspf=s;

SPF:
v=spf1 a mx ip4:46.22.220.113 -all

4. Kui oled seadistused täitnud, siis saada kinnitus pilv@excellent.ee
Excellenti pilveserveri administraator kontrollib, et kirjed on õigesti lisatud, ning saadab kinnituse, et võib jätkata Standard Booksi seadistamisega.

5. Täida SMTP seadistus Standard Books programmis.
Moodul E-mail ja kaustad > Seadistused > E-maili SMTP server.
SMTP serveri aadress: smtp4.xclnt.ee
Port: 587
SMTPS – ei ole Excellenti teenuse puhul vaja kasutada. Tuleb märkida ainult, kui kasutatakse porti 465.
Kasutaja ja Salasõna – täida ainult juhul, kui sa ei kasuta Excellenti SMTP serverit ning sinu e-maili teenuse pakkuja nõuab.

 

(rämps, späm)

Märksõnad:
Täname tagasiside eest! Soovi korral lisa oma kommentaar ja kontaktandmed, et saaksime Sinuga ühendust võtta.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus