Serveri seadistamine

Versiooni uuendamine Windows operatsioonisüsteemis

Palun lugege käesolev juhend lõpuni enne toimingu alustamist. Kui tunnete, et juhised ei vasta teie oskustele, siis pöörduge oma IT administraatori poole või broneerige aeg meie konsultandi abi kasutamiseks. Praktiliste oskuste saamiseks on võimalik osaleda ka spetsiaalsel versiooni uuendamise koolitusel.

Soovitame enne uue versiooni reaalset kasutuselevõtmist tutvuda demo versiooniga. Demo versioonis saate proovida enda igapäevases töös olulisi toiminguid ja uus funktsioone.

Juhend Windows versiooni uuendamiseks ühekasutaja või server-klient süsteemi jaoks: PDF

Versiooni uuendamine Mac OS operatsioonisüsteemis

Videojuhend ühekasutaja või töökoha versiooni uuendamiseks Apple Mac OS operatsioonisüsteemiga arvutis:

https://www.youtube.com/watch?v=Gu2m2afOKlI

Serverversiooni paigaldamine Mac OS arvutis eeldab Linuxi käsurea(command-line) funktsioonide teadmisi. Pöörduge oma ettevõtte IT tugiisiku poole või kasutage meie konsultandi abi versiooni uuendamise teostamiseks.

Uuendasime versiooni, kontoris kasutajad saavad andmetele ligi, aga 1 kasutaja töökoht ei asu kontoris, ja see ei saa ühendust. Mis võib põhjuseks olla?

Kui klientprogramm ei pääse serverile ligi, mis asub teises võrgus, tuleks üle kontrollida järgmised punktid:

1. Kas serverprogramm töötab.

2. Kas serverprogrammi ja clientprogrammide versiooninumber ja versiooni kuupäev on täpselt samad

3. Kas serverprogrammis Tehnika moodulis registris „Programmi seadistus“ on täidetud „Serveri port“ ?    Port peab olema 4-kohaline ja suurem kui 1200.   Samas seadistuses veenduge, et ei oleks täidetud lahter „Veebi port“ .  Samas seadistuses märkida valik „Käivitamisel server“.

4. Kui kasutate Enterprise tarkvarapaketti, kas installeeritud serverprogramm on 32bit või 64bit versioon. ?    Soovitame proovida 32bit versiooni (ka 64bit Windowsi puhul).

5. Kas serverarvuti Windowsi tulemüüris on programmile õigused tehtud (väljast sisse ühendus).

6. Kas serverarvuti viirusetõrje tarkvaras on programmile õigused tehtud (väljast sisse ühendus).

7. Kas kasutaja arvuti Windowsi tulemüüris on programmile õigused tehtud (seest välja ühendus).

8. Kas Kasutaja arvuti viirusetõrje tarkvaras on programmile õigused tehtud (seest välja ühendus).

9. Kas serverarvuti  TCP/IP aadress on staatiline ehk fikseeritud. Serverarvutis ei tohi kasutada DHCP seadistust.

10.Kas töökoha ehk kasutaja arvuti TCP/IP aadress kuulub serverarvutiga samasse lokaalsesse arvutivõrku? Kas IP aadressid kuuluvad samasse subnetti(alamvõrku).?   Serverarvuti ja töökoha arvuti IP aadressite kolm esimest positsiooni peavad olema samad.

11.Kas clientprogrammis on ettevõtete tabelis seadistatud õige serverarvuti TCP/IP aadress ja sama pordi number mis serverprogrammis määratud ?

12.Kui töökoht asub väljaspool kontori arvutivõrku (serverarvutiga erinevas võrgus), siis tuleb ettevõtete tabelis määrata kontori tulemüüri(ruuteri) väline TCP/IP aadress.

13.Kui töökoht asub väljaspool kontori arvutivõrku, kas kontori tulemüüris(ruuteris) on tehtud IP aadressi ja pordi suunamine. Kas suunamine on endiselt aktiivne?

14. Kontrollida, et serverarvutis ei oleks aktiveeritud IPv6  (IP aadress), peaks olema ainult IPv4.

Kuidas käivitada uues versioonis serverprogrammi ekraanil?

Alates Standard Books 7.0 versioonidest ei käivitata serverit graafiliselt. Serverprogramm töötab taustal, ilma et kasutaja seda näeks (nö. Service’na). Serverprogrammi paigaldamiseks tuleb kasutada õiget installeerimisfaili meie kodulehelt. Soovitame järgida paigalduse juhendit.

Windows Server 2008 R2 ja Windows XP arvutis ei lähe uus versioon käima.

Windows XP ametliku toe lõppemise tõttu Microsofti poolt, ei ole ka 7.2 versioonist alates toetatud Windows XP ja varasemad Windows operatsioonisüsteemid.  Windows 2008 Serveri kasutamisel tuleb kontrollida, et oleksid täidetud järgnevad tingimused: - Programm peab olema installeeitud installfailist (mitte kopeerides kataloogi). - Arvutis puudub Windowsi C++ runtime komponent, see tuleb paigaldada.   Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86) http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=a7b7a05e-6de6-4d3a-a423-37bf0912db84 Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x64) http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=bd512d9e-43c8-4655-81bf-9350143d5867 - Puudub .NET Framework 3.5, see tuleb paigaldada. Pöörduge oma IT tugiisiku poole, et neid tehnilisi parameetreid kontrollida.

Vanemast versioonist tehtud tekstikoopia importimisel uude versiooni ilmub teade ““CAUTION! Unable to import textbackup…”

Kontrollige, kas programmi kataloogi sees on olemas fail “parameters.txt”, mille sisse on sisse kirjutatud--allow-import. Kui fail puudub, siis edastage päring meie tugiliinile, kes vajaliku faili saadab.

Kui uuendan Standard Books vanema versiooni uuemale versioonile ning soovin vanast versioonist andmeid üle viia, kas siis piisab sellest, kui tõstan vana programmi kaustast HANSA.HDB faili uue versiooni kausta?

Andmete üleviimine vanemast versioonist uuemasse tuleb teha tekstikoopiaga (vanast eksport, uude import). Versiooni uuendamisel soovitame järgida konkreetset juhendit: http://www.excellent.ee/images/pdf/StandardBooks_versiooni_uuendusWin.pdf

Üritan käivitada uut versiooni ühekasutajana ja tuleb teade “This database can only be opened with a server version of this program.”

Kontrollige, et programmi kataloogi sees on olemas fail  “EnabGUIServ”. Kui fail puudub, siis edastage päring meie tugiliinile, kes vajaliku faili saadab.

Kas ma pean laadima kodulehelt 32bit või 64bit serverprogrammi versiooni?

Valik sõltub teie serverarvutis kasutatavast Windowsi operatsioonisüsteemist. Kui Windows versioon on 32bit, siis valige ka kodulehelt 32bit serverprogramm. Kui te pole kindel, milline Windows teil on, siis kasutage 32bit serverprogrammi, see ühildub mõlema variandiga. 64bit serverprogrammi kasutamisel peab tegemist olema eraldiseisva serverarvutiga, kus kasutaja tööd ei tee.

Uus versioon sai paigaldatud Windows arvutisse, aga serverprogramm ei lähe käima?

1. Windows serverprogrammi saab alates 7.0 versioonist käivitada Windowsi teenusena(Services). Hiire topeltklõpsuga ei saa EXE failist serverprogrammi käivitada. Windows severprogrammi käivitamisel järgige versiooniuuendamise juhendit. Vajadusel kasutage oma IT tugiisiku abi, et teil oleksid vajalikud õigused Windowsi Teenuste(Services) käivitamiseks. 2. Kontrollige, et Windows Teenuste(Services) nimekirjas ei töötaks vana versiooni. Vana versioon serverprogramm tuleb peatada enne uue versiooni käivitamist. 3. Kui serverprogrammi käivitamisel ilmub veateade, edastage teate ekraanipilt tugiliinile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.


Teated ekraanil

Programmi sisenedes ilmub aken "E-maili aadressi kinnitus on vajalik"

Aken ilmub seoses kasutaja valideerimise toiminguga. Seni, kuni valideerimine pole lõpule viidud, ilmub programmi sisenemisel meeldetuletus.

Kui sinu määratud e-mailile pole veel valideerimise linki saabunud, siis vajuta siin aknas valikule "Sulge", et siseneda programmi ja jätkata tööd. Seda valikut saad kasutada kuni 5 päeva.

Kui sinu määratud e-mailile pole e-maili saabunud või oled kogemata e-maili kustutanud, siis saad siit aknast saata uuesti, vajutades valikule "Saada uus kinnitamise e-mail".

Kui sa näed, et teates viidatud e-maili aadress on vale, ei kehti või soovid seda muuta, siis vajuta valikule "Muuda emaili aadressi". Sisesta uus e-maili aadress ja vajuta "Salvesta".

Sain e-maili inglise keeles, saatjaks emailvalidate@hansaworld.com ja teema "E-mail validation”

E-mail on saabunud seoses kasutajate valideerimisega uues versioonis Standard Books 8.1 või Book 8. Oled ise algatanud või süsteemi peakasutaja poolt alustatud ühekordne valideerimise toiming.

E-mail sisaldab ühte linki. Sellele vajutades avaneb veebileht validate.hansaworld.com 

Kinnita sisestatud e-maili aadress ja määra uus sisenemise parool. Vali parool, mis on vähemalt 8 tähemärki. Parool võib koosneda ka ainult tähtedest, ka suured tähed ei ole olulised. Kinnitamiseks vajuta "SUBMIT". Kui parool oli sobiv, siis kuvatakse teade “You have successfully finished registration”. Kui parool ei vasta turvalisuse tingimustele, siis ilmub veateade ja proovi uut parooli.

Selle toimingu pead teostama hiljemalt 5 päeva jooksul.

Peale versiooni uuendamist ilmub aken tekstiga "Tarkvara kasutamiseks palun sisestage kehtiv e-maili aadress"

Kui sisened uuendatud versiooni esmakordselt oma kasutajanimega, ilmub vastava sisuga teade. Funktsioon on seotud uue versiooni valideerimisega.

Palun sisesta siia oma e-maili aadress, millele saadetakse valideerimise kinnituse e-mail. See emaili aadress seotakse sinu kasutajanimega. Vajuta "Salvesta". E-mail saadetakse teele, see võib võtta natuke aega.

Programmi saad seni siiski siseneda ja tööd alustada.

Võtme genereerimine ebaõnnestus, server ei vasta

Palun kontrollige oma firma IT spetsialistiga, et firma “tulemüür” ei oleks blokeeritud HansaWorldi võtmeserveriga ühenduse võtmiseks. Sama kontroll tuleb teha juhul, kui Sinu arvutis või firmas on kasutusel tarkvaraline tulemüür. “Tulemüüris” seadistatakse pordid ja ka tarkvarad, millel on õigus läbi tulemüüri andmeid saata.  Veenduge, et blokeeringut Standard Books programmile ei oleks, vaid oleks lubatud saata infot pordile 80. Samamoodi töötavad ka veebibrauserid (Internet Explorer või Mozilla). Oluline on ühenduse suund võrgu seest väljapoole

Võtme võtmisel teade "Rohkem konsolideeritud ettevõtteid kui lubatud”

Tõenäoliselt on põhjus selles, et andmebaasi on sisestatud rohkem ettevõtteid kui litsentsi järgi lubatud. Lahendused:

A. Kontrolli serverprogrammis ettevõtete tabelis, kas ettevõtete registri aknas on litsentsiga lubatud ettevõtete arv.

B. Sisene igasse ettevõttesse eraldi. Ava "Reg.Nr" leht ning vaata, et märgitud oleks "Mitme kasutaja ettevõte"

C. Kontrolli, et sinu litsentsilepingul ja programmis oleks sama ettevõtete arv (Üldine moodul - Seadistused - "Süsteemi kasutamine" - Ettevõtted).

Puudub kehtiv leping (allkirjastamata või tühistatud).

Põhjus, miks nimetatud teadet kuvatakse võib tuleneda sellest, et tarkvara kasutaval ettevõttel on tagastamata litsentsileping ja võlgnevus. Võtme saab peale võlgnevuse likvideerimist. Juhul, kui võlgnevust pole, siis võtke palun ühendust Excellenti klienditoega. Kui oled tarkvara uuendanud (näiteks Standard Hansalt/HansaRaamalt) Standard Books versioonile, siis veendu, et võtme võtmisel kasutada uut kliendikoodi ja lpeingunumbrit.  Kliendikoodi ja lepingu numbri saad küsida e-mailiga aadressilt See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Sa võtad võtit vanemale versioonile, kui andmebaas on registreeritud.

Käivitades vanemat versiooni tuleb vastav teade. Palun veenduge, et käivitate versiooni, millele olete andmebaasivõtme registreerinud.

Peale uuendamist Booksile saan ekraanile teate “Süsteemi on loodud rohkem nimelisi kasutajaid kui on soetatud. Programm on nüüd piiratud kasutusega seisus.”

Olete üle tulnud mõnelt teiselt vanema versiooniga programmilt (näiteks SBE, FirstOffice või Hansa Financials). Books by HansaWorld programmis on ainus võimalik kasutajate tüüp Samaaegne, vanemates programmides oli kasutajate tüüp Nimeline. Selleks, et muuta kõik olemasolevad kasutajad samaaegset tüüpi kasutajateks valige moodul Üldine>>funktsioonid>>Hooldused, hoolduste nimekirjast valige “Määra kasutaja tüüp: Samaaegne”. Käivitage hooldus.

Importides andmeid vanemast versioonist uude versiooni, saan teate “Selles ettevõttes on vanu konktaktisikute kaarte, palun konverteeri need kontaktideks, kasutades hooldust ‘Konverteeri kontaktisikud kontaktideks’.

Uuemates versioonides on vanad kontaktisikute kaardid ühendatud Kontaktide registriga. Selleks, et saaksid kontaktisikuid kasutada uuemas versioonis tuleks läbi teha hooldus “Konverteeri kontaktisikud kontaktideks”. Tegemist on ühekordse toiminguga, toimi järgnevalt: vali moodul Tehnika > Funktsioonid > Hooldused > “Konverteeri kontaktisikud kontaktideks”.  Hoolduse määranguaknasse määra: Alusta koodist - millisest kontaktide registri kaardi koodist alates koostatakse uued kaardid. Soovitame valida viimase valiku “Kontaktide registri kaardi koodi + 1”. Täida kliendiklass - kui soovid, et kontaktisikud kuuluksid oma kliendiklassi (näiteks ISIK), siis määra siia see. “Tühjenda vana Kontaktisikute register üleviimisel” - kui soovid, et vana register tühjendataks hooldusel, siis määra see valik.

Peale versiooniuuendust kuvatakse ekraanile teade "Selles ettevõttes on tarnijaid, mis tuleb kontaktide registriks ümber konverteerida. Kasuta aruannet ja hooldust ‘Konverteeri tarnijad kontaktideks.”

Proovite tuua andmeid üle vanemalt versioonilt kui 4.1. Versioonis 4.1 ühendati klientide ning tarnijate registrid, et vältida topeltinformatsiooni sama ettevõtte kohta. Selleks, et konverteerida tarnijad kontaktide registrisse, kasuta järgnevat juhist või kasuta konsultandi abi toimingu teostamisel.

Kui proovin importida tekstikoopiat, siis saan ekraanile teate “Alert. CAUTION! Unable to import textbackup. See hansaworld… ”.

Veateateade viitab, et impordite tekstikoopiat graafilisest versioonist. Selleks, et saaksite graafilise liidesega vana versiooni tekstikoopiat importida, peate lisama programmikataloogi faili “parameters.txt”. Antud faili koos õige sisuga saate küsida Excellendi klienditoelt.