Avaleht> Kasutajatugi> Pilveteenus> Excellent Portal> Excellent Portal – aktiveerimine ja kasutajate seadistamine

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 13. mai 2025

Excellent Portal – aktiveerimine ja kasutajate seadistamine

Excellent Portal muudab Standard Booksi tarkvara funktsioonid mugavalt kättesaadavaks mobiilis ja veebis. Kui vaikimisi on kogu programmi funktsionaalsus kasutatav kasutajate arvutitesse paigaldatud nn. klientprogrammis, siis Excellent Portal ehk veebiportaal võimaldab kasutajatel, kellel pole Standard Booksile ligipääsu otseselt vaja, sisestada Portali kaudu uusi müügiarveid või uusi kliente, teha ostuarvete kinnitamist ehk kinnitusringi, dokumentide allkirjastamist, koosolekute/tööülesannete planeerimist jms.


1. EXCELLENT PORTALI AKTIVEERIMINE

1.1. Eelseadistus – kontrolli, kas Excellent Portali seadistaja ehk aktiveerija siseneb nn. tavakasutajana (Isik) või Globaalse kasutajana.

A) Moodul Tehnika > Registrid > “Globaalsed kasutajad” (eelistatud) 
Veendu, et globaalse kasutaja kaardil oleks täidetud väljad:

    • Nimi
    • Isikukood
    • Keel: Eesti
    • E-maili aadress” ja “Sisenemise e-mail

B) Moodul Üldine > Registrid > Isikud
Veendu, et Isiku kaardil oleks täidetud väljad:

      • Nimi
      • Isikukood
      • Sisenemise e-mail
      • Keel: Eesti

1.2. Aktiveerimiseks mine moodulisse Üldine > Seadistused > “E-teenuste seadistused”. Ava seadistuse viimasel vahelehel “Muud teenused” ning leia teenus “Excellent Portal” ja vajuta nupule “Aktiveeri

1.3. Avaneb uus aken, kus märgi valik “Nõustun tingimustega” ja vajuta “Saada”:

Excellenti süsteem kontrollib seejärel, kas kõik vajalikud seadistused Excellent Portali teenuse aktiveerimiseks on teie ettevõtte Standard Booksis tehtud. Kui aktiveerimine õnnestub, kuvatakse “E-teenuste seadistus” aknas “Süsteemi teade” lahtris info edukast aktiveerimisest, ning linnuke ‘Excellent Portal’ teenuse real on automaatselt märgitud.

Kui mingi seadistus on tegemata, siis kuvab programm selle kohta ekraanile vastava teate (näiteks, andmebaasivõti uuendada, e-maili aadress puudu vms). Teates viidatud seadistus täida ära ja proovi teenus uuesti aktiveerida.

1.4. Anna Portali seadistajale ehk aktiveerijale Portali administreerimise õigused.

  • Moodul Tehnika > Registrid > “Globaalsed kasutajad” (eelistatud)
    • Kasutajagrupp: ADMIN,EPADM
    • Juhu, kui ridadel maatriksis on lisatud ettevõtted, siis selle ettevõtte real, kus Portali aktiveerida soovid, tuleb lisada grupid: ADMIN,EPADM
  • Moodul Üldine > Registrid > Isikud

    • Kasutajagrupp: ADMIN,EPADM

Kui kasutajale oli määratud kasutajagrupp enne Portali aktiveerimist, siis tuleb sedistaja isiku kasutajagrupile lisada eraldi reana „Täis“ kasutajaõigus ‘Excellent Portal – Administraator’. Kui kasutajagruppi polnud enne üldse määratud, siis võib luua uue kasutajagrupi, millele on lisatud “Täis” õigus ‘Excellent Portal – Administraator’. Aga võib kasutada ka teenuse aktiveerimisel automaatselt loodud kasutajagruppi EPADM.

Kui kasutajagrupp on täidetud, siis on Portali aktiveerijale  Excellent Portal keskkond avatud. Seadistajal ehk aktiveerijal tuleb veel oma kasutaja Portali veebilehel aktiveerida. Vastavad juhised edastatakse teenuse aktiveerijale e-mailiga automaatselt.

1.5. Aktiveerimise järgselt saadetakse teenuse aktiveerijale e-mail, mis sisaldab Excellent Portal lehekülje linki.

  • Ava sulle saadetud Portali e-kiri.  Ava link “Excellent Portal”.
  • Esmakordsel sisenemisel vajuta “Registreeri”.
  • Sisesta oma e-mail.
  • Vajuta “Koosta”. Ilmub teade “E-mail juhistega on saadetud

1.6. Portali aktiveerija postkasti saadetakse automaatselt uus e-mail. Vajuta nupule “Aktiveeri kasutaja“.

1.7. Vali ja sisesta uus parool.

1.8. Sisene Excellent Portali keskkonda just loodud oma kasutajanime (e-maili aadress) ja parooliga.


2. UUTE PORTALI KASUTAJATE SEADISTAMINE (mitte aktiveerija)

Excellent Portali kasutamiseks tuleb ära määrata, millised kasutajad saavad ligipääsu Portalile ning millised on kasutajate õigused. Excellent Portalit saab kasutada ka ilma Palga mooduli ja Töötaja kaartideta, eeldusel, et Portali ligipääsu saajad on täna juba registreeritud programmi kasutajateks Isikute (moodul Üldine > register Isikud) registris või Globaalsete kasutajate (moodul Tehnika > register Globaalsed kasutajad) registris.

2.1. Kontrolli, kas Excellent Portali seadistaja ehk aktiveerija sinu ettevõttes siseneb nn. tavakasutajana (Isik) või Globaalse kasutajana.

A) Moodul Tehnika > Registrid > “Globaalsed kasutajad” (eelistatud) 
Veendu, et globaalse kasutaja kaardil oleks täidetud väljad:

    • Nimi
    • Isikukood
    • Keel: Eesti
    • E-maili aadress” ja “Sisenemise e-mail
    • Kasutajagrupp (loe punkt 2.2.)

B) Moodul Üldine > Registrid > Isikud
Veendu, et Isiku kaardil oleks täidetud väljad:

      • Nimi
      • Isikukood
      • Sisenemise e-mail
      • Keel: Eesti
      • Kasutajagrupp (loe punkt 2.2.)

2.2. Kasutajagrupp

Kui olemasolevale kasutajale oli määratud Kasutajagrupp enne Portali aktiveerimist, siis tuleb sellele kasutajagrupile lisada Portali ligipääsu õigus. Moodul Üldine > Seadistused > Kasutajagrupid > lisa juurde uus rida:

Toiming / Excellent Portal – Administraator / Täis

Kui kasutajagruppi polnud isikule varem määratud, siis võid luua uue kasutajagrupi, millele oleks lisatud “Täis” õigus ‘Excellent Portal – Administraator’ toimingule. Kasutajagruppides saab määrata õigusi või piiranguid, mis funktsioone kasutaja saab näha Portalis. Vaata üle, millist funktsionaalsust iga kasutaja peab saama Excellent Portal keskkonnas kasutada. Loe kasutajagruppidest ja õiguste lisamisest täpsemalt SIIT

Juhul kasutad Standard Booksis ka Palga moodulit ja soovid töötajatele anda ligipääsu Excellent Portalile, siis loe edasi SIIT.

2.3. Portali kasutaja aktiveerimine

Kui eelnimetatud seadistused on täidetud, siis on kasutajale  Excellent Portal keskkonda ligipääs võimaldatud. Igal kasutajal tuleb veel oma kasutaja Portali veebilehel aktiveerida. Vastavad juhised edastatakse Portali teenuse aktiveerijale e-mailiga automaatselt.

 


(veebiportaal, portaal, veebiliides, veebikeskkond, veebi portaal, veebipõhine töölaud, veebist kasutamine) 

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Kuidas Excellent Portal muudab liikvel olles töötamise lihtsamaks?

15. mai 2025

Müügitöö ei… Loe edasi

Tegid just uue firma? Ära tee raamatupidamist valesti.

14. mai 2025

Ettevõtte… Loe edasi

Kuidas automaatne pangaliides säästab iga kuu tunde tööd?

14. mai 2025

Kas mäletad,… Loe edasi