NIPINURK – kas teadsid, et Standard Booksis saad….?

Standard Books äritarkvaras on väga palju võimalusi ja funktsioone. Lisame igal kuul 5 tutvustavat nippi, mis aitavad programmi efektiivsemalt kasutusele võtta.

PS: Kui soovid igakuiseid nippe saada oma e-mailile, siis kirjuta sellest meile info@excellent.ee

AUGUSTI NIPINURK

Kõikidele süsteemi kasutajatele korraga teadet saata?
Mõnikord võib tekkida vajadus teavitada firmasiseselt kõiki programmi kasutajaid. Näiteks seoses programmi hooldustöödega, versiooni uuendamisest või kiirest koosolekust.
Mine Tehnika moodulisse – ava “Programmi seadistus” – operatsioonide(“ratta”) menüüst vali “Saada süsteemi teade“. Loe lähemalt

Arvet saata e-mailiga mitmele saajale korraga?
Igale kontakti kaardile on märgitud üks peamine e-maili aadress ja peamine kontaktisik, kellele saadetakse programmist näiteks müügiarved või ostutellimused. Sõltuvalt dokumendi tüübist on võimalik saata dokumente ka kliendi mitmele erinevale kontaktisikule korraga. Näiteks, võib saata arved nii ettevõtte raamatupidajale kui finantsjuhile. Loe lähemalt

Seadistada automaatlausendeid ja arvutusvalemeid?
Automaatlausendeid saad kasutada finantskannete, simulatsioonide, ostuarvete ja kulutuste sisestamise lihtsustamiseks. Kui teatud tüüpi kanne kordub pidevalt, saad luua mudeli, kuhu sisestad kogu vajaliku info, näiteks kontonumbrite kombinatsiooni vaid ühel korral. Kui järgmine kord soovid sellist kannet sisestada, võid selle asemel valida automaatfunktsiooni. Sellega koostatakse valmis kanne, mida saad vastavalt vajadusele muuta. Sellisteks näideteks võivad olla palgakanded, püsikulud jne. Automaatlausendid hoiavad kokku töövaeva ja tagavad alati õigete kontode kasutusele. Loe lähemalt

Salvestada “aknaid” sobivasse suurusesse ning asukohta ekraanil?
Iga kasutaja saab oma arvutis seadistada iga akna puhul, kui suur on aken ja kus see ekraanil avaneb. Ava mõni aken, paiguta see sobivasse kohta ja suuruseks, ning vali Aken menüüst valik Salvesta asetus. Loe lähemalt

Kasutada lahtrit “Loe vöötkood”
See funktsioon võimaldab skänneerida toodete vöötkoode, et lihtsustada dokumentide sisestamist Standard Books programmis. Näiteks: kaupade lattu võtmisel, komplekteerimisel või inventuuride tegemisel. Loe lähemalt

JUULI NIPINURK

Kontrollida, kas sisenemise e-mail on kehtiv?
Standard Books programmi pilveversiooni saab siseneda kasutaja e-maili aadressi ja parooliga. E-maili aadress ehk “StandardID” peab olema kehtiv ehk aktiivselt kasutusel ja valideeritud aadress.
Sellepärast on oluline aeg-ajalt kontrollida, kas Standard Booksis määratud sisenemise e-mail on endiselt kehtiv. Kui e-mail ei ole kehtiv, tuleb seda muuta ja uus aadress ka valideerida. Loe lähemalt

Aruannet tõsta Exceli tabelisse
Aruande saatmiseks Excelisse aseta linnuke aruande määramisaknas enne aruande avamist Meedia valikust variandi Excel ette ja vajuta Käivita. Meedia valik asub üldjuhul aruande määramisakna alumises osas, pikemate valikute korral valikuakna osas 2. Loe lähemalt

Määrata, et KMD INF aruandesse ei tuleks kutse-või ametisaladuse hoidmise kohustusega ettevõtete arved?
Vali moodul Müügiarved, register Kontaktid.
Kontakti kaardil “Ettevõtte” vahelehel märgi valik “Ära näita KMD INF lisades”. Loe lähemalt

Pearaamatu aruandes peita sisestaja nime
Pearaamatu aruanne näitab vaikimisi ka isiku koodi ehk kasutajat, kes kande sisestas. Kui soovid aruannet vaadata ilma kasutaja koodita, siis märgi Pearaamatu aruande määramisaknas valik “Peida sisestaja”. Loe lähemalt

Aruande sees otsida infot
Sõltuvalt andete mahust võivad osad aruanded olla päris pikad ja konkreetse info leidmine võib olla tülikas. Konkreetse summa, nimetuse või info leidmiseks saab kasutada aruande päises otsingu lahtrit.
Sisesta otsitav sõna, summa või tähemärgid ja vajuta Enter. Vajutades korduvalt Enter, liigub aruanne järgmise vaste peale. Loe lähemalt

JUUNI NIPINURK

Artikli hetkeseisu akent seadistada ja kasutada?
Artikli hetkeseisu aken näitab abistavat infot, näiteks: artikli kogust laos, tellitud kogust, lähetatavat kogust ning hetke müügikatet.
Funktsiooni saad kasutada Artikli kaardi pealt, kui ka müügitellimuste, ostutellimuste, müügiarvete, lähetuste, laomahakandmiste ning laoliikumiste Operatsioonide menüüst, valides “Artikli hetkeseis“. Loe lähemalt

Lihtsalt kontrollida, kas e-mail on ära saadetud?
Kõige lihtsam viis on vaadata Postkastis e-mailide värve. Kui kasutaja avab põhiaknast oma Postkasti ikooni, siis on näha iga e-maili eraldi reana. Sõltuvalt e-maili saatmise hetkeseisust on igal real oma värv.
Funktsiooni aktiveerimiseks mine moodulisse “E-maili ja kaustad” > Seadistused > E-mailide seadistused > märgi valik “Kuva postkastis e-mailide staatus värviga”. Salvesta. Loe lähemalt

Näha konkreetsest aruandest kõikide kasutajate õiguste loetelu?
Kui sul on vaja nimekirja kõikide Standard Books programmi kasutajate õigustest, et saada kiiresti ülevaade õiguste kehtivusest, siis saad kasutada neid aruandeid: a) Isiku kasutajagrupp (moodul Tehnika > Aruanded)
b) Kasutajaõiguste kontroll (moodul Üldine > Aruanded)
c) Kasutajagrupi aruanne (moodul Tehnika > Aruanded)
Loe lähemalt

Sisestada tasaarveldust?
Ettevõtted, kellel on mõne ettevõttega samaaegselt tehingud nii müügi kui ostuprotsessis ehk tegemist on kliendiga kui ka tarnijaga, siis on võimalik Standard Books-s müügiarvete ja ostuarvete mugav tasaarveldamine.
Moodul Finants > Registrid > Tasaarveldused võimaldab kasutajal luua eraldi kaardi, kuhu sisestatakse ostu- ja müügiarved, mille omavaheline saldo peab olema 0 (null). Tasaarvelduse kaardile sisestatud arvete alusel luuakse finantskanne, mis kannab arvete summad kinni. Loe lähemalt

Kontrollida miks bilansi aruandeaasta kasum/kahjum ei klapi kasumiaruande kasumi/kahjumiga?
1. Konto puudub aruannete kirjelduses.
Peamine põhjus võib olla selles, et oled loonud uue konto (moodul Finants > Registrid > Kontod), kuid pole seda lisanud bilansi või kasumiaruande kirjeldusse. Kui konto on puudu bilansi aruande kirjeldusest, siis ka bilanss pole tasakaalus.
2. Majandusaasta lõpetamise kanne.
Kui majandusaasta on lõppenud, siis tuleb sisestada Finantsis kanne, millega kantakse möödunud aasta kasum või kahjum eelmiste perioodide kasumi/kahjumi kontole. Kande sisestamisel saad võtta aluseks Kasumiaruande aasta kasumi/kahjumi rea tulemuse.Kui oled selle kande sisestanud, siis ei tohi eelmisesse aastasse enam sisestada kandeid ega teha parandusi. Loe lähemalt 

 

MAI NIPINURK

Seadistada põhiaknasse lühiteid?
Programmi põhiaknas on olemas isiklik töölaud kuhu on võimalik lisada erinevaid linke, faile, registreid, aruandeid, märkmeid või kaarte. Isiklik töölaud sarnaneb järjehoidjale ning on oma olemuselt võimas tööriist, mis annab kiire ligipääsu nendele programmi osadele, mida kasutate kõige tihemini või mis on töös kõige olulisemad. Loe lähemalt

Personaliseerida e-maili sisu teksti, kui saadan arve e-mailiga?
Näiteks kui soovid, et kõikidele väljasaadetavatele müügiarvetele tuleks alati sama tekst, siis saab seda muuta moodulis Müügiarved ja seadistuses “Arve mail”. Lisaks saab seadistada ka Tellimusi, Pakkumisi, Saldoteatisi jt dokumente. Loe lähemalt 

Kasutada Faktooringu funktsionaalsust kui saabub ostuarve ühelt firmalt, aga tasuma pead teisele ettevõttele?
Kui saabub ostuarve ühelt firmalt, aga tasuma pead teisele ettevõttele, siis sellisel juhul on võimalik kasutada kontakti kaardil lahtrit nimega Faktooring. Sama loogika toimib ka müügiarvetega. Loe lähemalt

Taastada või uuendada programmi sisenemisel parooli?
Tähtis on aeg-ajalt vahetada paroole nii seadmetel kui programmidel. Standard Booksi sisenemine toimub valideeritud kasutajanime ehk personaalne Standard ID-ga. Standard ID on e-maili aadressi kujul ja see tuleb siduda salasõnaga. Kui oled salasõna unustanud või soovid salasõna lihtsalt muuta, siis tuleb minna MyStandardi veebilehele ja teha teatavad toimingud. Loe lähemalt

Vältida väljasaadetavate e-mailide rämpsposti sattumist lisades Excellenti meiliserver oma domeeni usaldatud e-mailide saatjaks?
Kui kasutaja saadab Standard Books programmist välja e-maili, siis saadetakse see välja Excellenti serveris asuvast andmebaasist. Samas saab firma kasutada enda olemasolevaid e-maili aadresse (näiteks: isik@firmanimi.ee). Neid e-maili aadresse haldab teine teenusepakkuja, milleks võib olla Telia, Zone, Veebimajutus vms. Et kirjad ei satuks rämpsposti, tuleb kirja saatjal pöörduda oma e-maili teenusepakkuja poole. Domeeni haldaja loob siis oma serveris spetsiaalsed SPF kirjed, mis lubab emailide saatmist excellent.ee serveri kaudu. Loe lähemalt

 

APRILLI NIPINURK

Kajastada proportsionaalset käibemaksu?
Standard Books tarkvaras saad proportsionaalset käibemaksu arvestada käibemaksukoodide põhjal. Selle jaoks on vaja teha järgmised seadistused: Moodul Finants > Seadistused > Käibemaksukoodid. Lisa uus käibemaksukood, mis vastab sinu ettevõttele määratud sisendkäibemaksu proportsioonile. Loe lähemalt

Viivisarveid sisestada – kuhu ja kuidas?
Viivisarved asuvad samas registris koos tavaliste Müügiarvetega. Viivisarveid on võimalik koostada:
A) hooldusfunktsiooniga, mida on mugav kasutada viivisarvete koostamiseks paljudele klientidele korraga;
B) käsitsi, kui soovid ainult ühele arvele vivisarvet koostada. Loe lähemalt

Koostada märgukirju?
Kui kliendil on tasumata arveid, mille tähtaeg on ületatud, siis tekib vajadus saata kliendile meeldetuletus ehk märgukiri tasumata arve kohta. Kui Saldoteatis sisaldab nimekirja kõikidest tasumata arvetest, siis Märgukiri trükitakse iga arve kohta eraldi lehel. See on vajalik, kui erinevate arvete juurde on vaja lisada erineva sisuga teksti. Loe lähemalt

E-arveid saata Soome?
E-arved on võimalik saata Soome ettevõtetele läbi Fiteki (Unifiedpost) e-arvete operaatori. Eelduseks on, et oled sõlminud Fitekiga teenuse lepingu ja teinud Books tarkvaras vajalikud seadistused e-arvete saatmiseks. Loe lähemalt

Kontrollida, et käibemaksuaruanne näitaks kõiki ridu peale versiooniuuendust?
Käibemaksuaruanne näitab infot vastavalt KM aruande kirjeldusele. Kui käibemaksu aruandes on info puudulik või ei ole näha kõiki ridu, soovitame üle kontrollida kirjeldus (moodul Finants – Seadistused – Aruannete seadistused – Käibemaksuaruanne). Käibemaksuaruande kirjelduses tuleb üle vaadata read ja veerud, mis aruandes puuduvad. Loe lähemalt

MÄRTSI NIPINURK

Koostada lahkuvale töötajale lõpparve?
Standard Books 8.5 versioonis saad lõpparve koostada läbi hoolduse: moodul Palk > Funktsioonid > Hooldus > Koosta lõpparve. Selle funktsiooniga arvestatakse enammakstud puhkuse või kasutamata päevade eest saadav tasu ja samal ajal koostatakse tavapärane palga arvestuse kaart. Loe lähemalt

Saad kliendile väljastada saldoteatist?
PDF FAILI KOOSTAMINE – Saldoteatise väljatrüki võimaluse pakub moodul Müügiarved> Dokumendid > Saldoteatis (kontrolli esmalt, kas sul on selle dokumendi taha kirjeldatud dokumendimall). Saldoteatist on võimalik printida mitmele kliendile korraga. Ava moodul Müügiarved> Dokumendid > Saldoteatis. Ava määramisaken ja tee soovitud valikud.
E-MAILIGA SAATMINE – Saldoteatisi on võimalik ka otse programmist e-mailiga saata. Ava moodul Müügarved > Funktsioonid > Hooldused > “Koosta saldoteatise e-mail“. Hooldus koostab sinu postkasti ettevalmistatud e-mailid, millele on lisatud kliendi saldoteatis pdf-failina. Loe lähemalt

Pärida ka varasema perioodi väljavõtteid, peale pangaliidestuse esmast aktiveerimist?
Kui oled esmakordselt kasutusele võtnud Pangaliidestuse funktsiooni ning soovid importida aktiveerimisest vanemate kuupäevadega pangaväljavõtet, siis mine moodulisse Üldine > Seadistused > Pangaliidestuste seadistused. Vanemate väljavõtete pärimise periood on erinevates pankades erinev. Kui soovid funktsiooniga pärida vanemaid väljavõtteid, täpsusta oma pangast, kui vanu väljavõtteid on võimalik pärida. Alternatiivina saad importida pangaväljavõtte käsitsi, koostades oma internetipangas XML faili. Loe lähemalt

Palga väljamakseid koostada ja saata pankade kaupa?
Pankade kaupa töötasude väljamakse koostamiseks tuleb programmis teha paar seadistust. Seejärel väljamakse koostamisel kontrollib programm Tasumisviisi kaardilt panga koodi ja Töötaja kaardilt panga koodi, ning ühele väljamaksele lisatakse ainult need töötajad, kelle panga kood ühtib tasumisviisi panga koodiga. Loe lähemalt

Kasutada Ümberhindluse registrit, kui soovid registreerida põhivara väärtuse muutumist?
Kui põhivara väärtus langes või tõusis, kuidas seda vormistada? Kasuta Ümberhindluse registrit, kui soovid registreerida põhivara väärtuse muutumist, millega selle põhivara amortisatsiooni peaks edasi arvestama. Kui vaja, võid ühe Ümberhindlusega muuta nii väärtust kui ka amortisatsiooni mudelit.
Vali moodul Põhivara > register Põhivara ümberhindlused ja vajuta nupule Uus. Avaneb uus põhivara ümberhindluse kaart. Loe lähemalt

 

VEEBRUARI NIPINURK

Dokumentidele lisada ka ettevõtte logo?
Dokumentidele nagu arved, tellimused, pakkumised jne saab lisada ka ettevõtte logo. Logo lisamiseks arvele või teistele dokumentidele on vaja logo pildifaili. Logo pildifail tuleb eelnevalt paigaldada serverprogrammi kataloogi sisse. Alates 8.5 versioonist on võimalik kasutajal ise laadida logo failid serverisse, kui kasutajal on programmis vastavad õigused. Loe lähemalt

Telemasse saata koondsaatelehti?
Koondsaatelehed ehk koondlähetused on võimalik Standard Books programmist saata kahel viisil: Moodul Logistika > Registrid > Koondlähetused või Moodul Logistika > Funktsioonid > Ekspordid > Ekspordi koondlähetused – Telema Loe lähemalt

Koostada Kulutuse väljamakse Töötlemata kande kaardist?
Kui impordid Standard Booksi pangaväljavõtte, siis pangatehingud, mis ei ole seotud arvete tasumisega, salvestatakse Finants moodulis “Töötlemata kanded” registrisse. Seal on võimalik tehingu kaardist koostada vajalik dokument, näiteks Väljamakse kaart Kulutuste moodulisse. Loe lähemalt

Kujundatud dokumendimalli viia ühest ettevõttest teise?
Kui oled kujundanud ühes ettevõttes endale sobiva arve, pakkumise või muu dokumendimalli põhja, siis on võimalik seda kasutada ka teistes ettevõtetes. Dokumendimalli on võimalik ettevõttest eksportida tekstifailiks, mida on võimalik omakorda importida teise ettevõttesse. Toimingut on võimalik teha ka kasutaja töökohas klientprogrammis. Loe lähemalt

Müügitellimuste sirviaknas kuvada värve?
Müügitellimused asuvad moodulis Müügihaldus > Registrid > Tellimused. Registri avamisel avaneb nimekiri sisestatud tellimustest, mille hetkeseis on visuaalselt kohe nähtav ja tähistatud eri värvidega.
Ridade märkimine eri värvidega toimub automaatselt, kui on aktiveeritud seadistus moodulis Müügihaldus > Seadistused > Tellimuste seadistused > valik “Kuva sirvi aknas värve“. Loe lähemalt

 

JAANUARI NIPINURK

Salvestada dokumente ja muid faile kontaktikaardil oleva kirjaklambi alla
Kirjaklambri funktsioon mõeldud selleks, et saaksid vajalikule infole kiiresti ligi. Funktsiooni abil saad lisada programmis igale kaardile linke, lepinguid või muid faile. Näiteks, kui soovid kuvada kirjavahetuses kindlat aruannet, siis saab selle sinna külge siduda. Loe lähemalt

Kord kuus tellida andmebaasi hoolduse
Andmebaasi hooldust soovitame teha ka vahetult enne versiooniuuendust. Hoolduse vajadus tekib ka juhul, kui aruannete tulemustes on näha erinevaid tulemusi. Valed tulemused aruannetes on põhjustatud dokumentide või kaartide mitte-tavapärasest muutmisest. Näiteks, dokumentide kustutamine või kinnituste eemaldamine. Samuti võib andmebaasihooldus olla vajalik, kui imporditakse andmeid teistest süsteemidest. Loe lähemalt

Kulusid ja tulusid periodiseerida
Tavaliselt konteeritakse iga arverea kogu summa vastavale Müügi- või Ostukontole. See ei tarvitse aga sobida, kui Arve esitatakse teenuse või lepingu eest, mis kestab pikema perioodi. Sellisel juhul võiks summa Müügi- või Ostukontole kanda järk-järgult kogu teenuse osutamise või lepingu perioodi jooksul, eriti kui lepinguperiood ulatub järgmisse finantsaastasse. Loe lähemalt

Automaatselt tuvastada sama tüübiga pangakandeid
Pangaväljavõtte importimisel tuuakse programmi kõik kanded, mis failis eksisteerivad. Read, mis ei ole seotud arvete laekumisega/tasumisega või mille puhul süsteem ei suuda tuvastada kliendiga/tarnijaga seotud infot, need lisatakse uude registrisse “töötlemata kanded”. Kui kasutaja hakkab koostama Töötlemata kanded registrist dokumenti (laekumine, tasumine, finantskanne või ei koosta), salvestatakse töötlemata kande tüüp ja seos vastava registriga. Loe lähemalt

Saata äritarkvarast e-maile
Programmist on võimalik saata e-maile või ka arveid, pakkumusi ja teisi vajalikke dokumente otse süsteemist. Korrektsete seadistustega saate näiteks saadetud e-maile ka näha kliendi ajaloos. Loe lähemalt

 

 

Tekkis huvi?

Kristi Piper - projektijuht
Kristi Piper
projektijuht

Tutvu Standard Books äritarkvara võimalustega lähemalt: jäta oma e-mail ja me võtame Sinuga personaalselt ühendust.

Aitäh!

Sinu andmed on saadetud.

Viga!

Andmeid ei õnnestunud saata.

Liitu uudiskirjaga

Meie uudiskiri aitab Sul kursis olla viimaste Excellenti uudiste ja tootevärskendustega. Privaatsustingimustega saab tutvuda siin.